ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר היום (ראשון) בכאן רשת ב' כי אפשרות הבחירה הישירה היא חסרת סיכוי: "נושא בחירה ישירה הוא מהלך שאין לו סיכוי לעבור בכנסת, בהנחה שלא תוקם ממשלה. תמיד מפלגת הליכוד התנגדה לרעיון הזה".



עוד הוסיף ח"כ סער כי "כשאולמרט ניסה לשנות את שיטת הממשל לאחר מלחמת לבנון השנייה, אמר לו נתניהו 'שיטת ממשל אינה גרביים'. הרי זה לא פותר בעיה, ברק נבחר בבחירה ישירה ואיבד את הרוב בכנסת והתפטר. כל עוד נתניהו מוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת".



בתוך כך, חה"כ מהליכוד התייחס גם להסלמה בדרום ואמר כי "יש לי מחלוקת על המדיניות כלפיי עזה. אני לא חושב שהמדיניות כלפי עזה הצליחה בשנתיים האחרונות, ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שלחמאס ולג'יהאד יש את אותן יכולות שיש לחיזבאללה בצפון".
 

השר כ"ץ נגד סער: "בליכוד מאפשרים התמודדות אבל לא חתרנות"
 
שר החוץ, ישראל כ"ץ, תקף הבוקר את סער, ואמר בראיון בכאן ב' כי "הוא לא תכנן רק להתמודד בפריימריז אם לא יהיו בחירות, הוא ניסה להדיח את נתניהו. לדבריו, "בליכוד מאפשרים התמודדות דמוקרטית, אבל לא חתרנות".
 
מתי ישראל תתקוף את איראן?
"חזרתי והדגשתי את המדיניות הישראלית. בכל מה שנוגע לנשק גרעיני, אם איראן תחצה את הקו האדום וזו תהיה האופציה היחידה... אבל אני מקווה שזה יימנע עוד קודם. הסנקציות מאוד חריפות וקשות, אנחנו שומעים על הטבח שהאיראנים עושים באזרחים שלהם. יש כאן מערכה, ואנחנו תומכים במדיניות של הפעלת מקסימום לחץ, אבל לצד זאת, מכיוון שאיראן ממשיכה לקדם את תכנית הגרעין שלה, אמרתי שמתקרב כאן רגע שבו המערב יצטרך להציב קו אדום לאיראן ולאיים על המשטר באופן צבאי כדי להתריע אותו מלהתקדם לכיוון הזה". 
 
נפגשת עם לברוב.
"אני ושר החוץ לברוב שוחחנו. ציינתי את היחסים הטובים בין רוסיה לישראל, וביקשתי ממנו שיפנה לנשיא פוטין כדי שייעתר לבקשות החנינה שהגישה נעמה יששכר. אני הצעתי שבינתיים יאפשרו לאמה להיפגש איתה יותר, ואני מקווה שהיא תיעתר לדבר הזה. פוטין יגיע בינואר לביקור חשוב וסמלי. הדגשתי שאנחנו לא נוכל להשלים עם הימצאות איראן בסוריה, ונמשיך לפעול נגד ההתבססות שלהם במדינה". 
שר החוץ ישראל כץ'. צילום: מרק ישראל סלם
שר החוץ ישראל כץ'. צילום: מרק ישראל סלם
 
לא תתמודד בפריימריז לראשות הליכוד?
"קודם כל, אנחנו פועלים עד הרגע האחרון לכונן ממשלת אחדות. עד יום רביעי בחצות אולי הדברים יקרו, אולי כחול לבן יבינו ברגע האחרון שיש לגלות כאן אחריות. במידה ולא, אז יהיו פריימריז לראשות הליכוד ואני אתמוך בבנימין נתניהו. אני מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד, ואביא איתי רקורד של מהפכת תחבורה בים, באוויר וביבשה. כולם מתפעלים ממה שקורה במדינת ישראל, ואני מדבר גם על פרוייקטים אזוריים. כולם מבינים שנוצרה היום התשתית, יש תמיכה גורפת של מדינות במיזמים האלה. יש כאן תנופה אדירה". 
 
בסקר של חדשות 12 אתה בסוף הרשימה.
"יש סקר אחד בדמות פתיחת הקלפיות, ואז ייקבע אם נתניהו או סער ייבחרו לראשות הליכוד. התוצאות יהיו ברורות ביותר מבחינתי. סער לא תכנן רק להתמודד בפריימריז אם לא יהיו בחירות, הוא ניסה להדיח את נתניהו ולא ברור עם מי הוא רוצה להקים ממשלה. הליכוד מאפשר התמודדות דמוקרטית, אבל לא חתרנות. כשיגיע זמני להתמודד, אז אתה תראה את הסקרים מסתדרים ואת התמיכה הרחבה שיש לי בליכוד. בכל מערכת בחירות עד עכשיו הגעתי למקום השני ברשימה".

ח"כ קיש: "רק סער יכול להציל אותנו מהפלונטר הפוליטי"

ח"כ יואב קיש, לעומת זאת, הביע תמיכה בסער, ואמר בראיון בגל"צ כי "אני מאמין שאנחנו חייבים להבין את האירוע שאנחנו נמצאים בו. סער הוא היחידי שיכול להציל אותנו מהפלונטר הפוליטי. מה שמעניין אותי זה מה שקורה לימין ולמדינת ישראל, והמצב שאנחנו הולכים אליו, אחרי שפעמיים כבר עשינו את אותה טעות... אני מאוד מודאג שנשלם בסוף מחיר מאוד כבד ביכולת להוביל את המדינה. הראשון שישלם את המחיר הכבד יהיה נתניהו". קיש אף ציין כי "אם נלך לבחירות בראשות נתניהו, הימין עלול לאבד את השלטון. זה לא מרד, זה הליך דמוקרטי".

על כתבי האישום נגד נתניהו, אמר: "אני חייב לומר שאין לי ספק שיש ליקויים קשים במשטרה ובפרקליטות. אני גם חושב שנעשו הרבה מאוד טעויות באירוע של חקירות ראש הממשלה, והדברים האלה חייבים להיבדק לעומק. לא יכול להיות שלא תהיה לנו אפשרות לתקן טעויות בפרקליטות".