קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי "מאוד חשוב" באתר שיגור הטילים בשבת, כך הודיעה הבוקר (ראשון) פיונגיאנג. הניסוי בא שעות ספורות לאחר ששגריר המדינה באו"ם, אמר כי פירוז המדינה מנשק גרעיני לא נמצא על שולחן המשא ומתן עם ארצות הברית. 

דובר האקדמיה הצפון קוריאנית למדעי ההגנה הלאומית, אמר כי הניסוי התבצע באתר שבו שיגרה המדינה לוויינים לחלל. האו"ם אוסר על המדינה לשגר לוויינים לחלל, מתוך הנחה שזה כיסוי לניסויים בטילים בליסטיים. בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הממשלתית, KCNA, אמר הדובר כי לתוצאת הניסוי "תהיה השפעה חשובה על המעמד האסטרטגי של קוריאה הצפונית". 
כאמור, אתמול הכריז השגריר הצפון קוריאני באו"ם, קים סונג, כי הליך הפירוק מנשק גרעיני לא נמצא על שולחן המשא ומתן עם ארצות הברית, ועל כן אין צורך בשיחות נוספות בנושא עם גורמים בוושינגטון. לדבריו, "הדיאלוג הממשי והמוחזק" אותו מחפשת ארצות הברית הוא לא יותר מאשר "טריק שנועד לדחות את הקץ", על מנת לקדם את האג'נדה הפוליטית הפנימית המובלת על ידי הנשיא דונלד טראמפ.

"אין לנו צורך בשיחות ארוכות עם ארצות הברית בזמן זה, והתפרקות מנשק גרעיני ירד משולחן המשא ומתן נכון לעכשיו", אמר סונג.

מאוחר יותר הדגיש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את היחסים הטובים בינו לבין קים ג'ונג און, ואמר שהדיקטטור לא רוצתה להתערב בניסיון שלו להיבחר לקדנציה נוספת כנשיא. "הוא יודע שיש לי בחירות בקרוב, אני לא חושב שהוא רוצה להתערב בזה, אבל נצטרך לחכות ולראות", אמר הנשיא לעיתונתאים בבית הלבן, "אני חושב שהוא רוצתה לראות משהו קורה, היחסים בינינו טובים מאוד, אבל יש עוינות מסוימת".
בשבוע שעבר שלחה קוריאה הצפונית מסר מאיים לעבר הבית הלבן, לאחר שבכיר המקורב למנהיג, קים ג'ונג און, אמר כי "אם טראמפ יכנה שוב אותו שוב 'רוקט מן' (איש הטילים), הוא יתמודד עם אתגר מסוכן מאוד". זאת לאחר שנשיא ארה"ב כינה כך השבוע את השליט בפעם השנייה, בעקבות המשך ניסויי הטילים שהוא מפעיל.