לקראת ההכרעה הסופית ביום רביעי בחצות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשיך היום (ראשון) להאשים את כחול לבן בכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות, וקרא שוב לבחירות ישירות. נתניהו, שנאם במהלך ועידת מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים, אמר כי "במידה וייכפו עלינו בחירות, ננצח אותם בגדול". מכחול לבן נמסר בתגובה: "לא נאפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות ארוכה על חשבון הציבור. אם נתניהו יגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, יקרה ומיותרת - נפעל כדי שיתקיימו במועד המוקדם ביותר שניתן". בתוך כך, גורם בליכוד מסר למעריב כי נתניהו יגיע הערב לכינוס מרכז הליכוד, שיהיה סגור בפני התקשורת, ויישא דברים.



בדבריו אמר נתניהו: "השבוע יש לפנינו שבוע חדש, וזה בהחלט שבוע משמעותי שבסופו נדע אם ישראל שוב תלך לבחירות או שהשכל החדש יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה. בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו עוד ועוד הצעות וקיבלנו כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר. שום דבר. כדי שתקום ממשלת אחדות צריכים לקרות אחד משני דברים - או שגנץ יגבר על הווטו של לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן, ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים האלה יקרה. אין סיבה ללכת לבחירות מיותרות".



צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



על סוגיית הבחירות הישירות, אמר: "הצעתי אתמול הצעה נוספת. הצעתי לגנץ אתמול ללכת לממשלת אחדות, אבל אתה לא מסוגל לקבל את ההחלטה הזו תן לעם לקבל את ההחלטה. בוא נערוך בחירות מזורזות בינך לביני, והעם יחליט בינינו מי יהיה ראש הממשלה שלו. זה ימנע בחירות מיותרות שייקחו חודשים ארוכים. אני מקווה שתהיה התעשתות של הרגע האחרון, אבל גם חייב להגיד שאם ייכפו עלינו בחירות, אנחנו נלך וננצח בגדול יחד עם חברינו במחנה הלאומי".




בדבריו ביקש רה"מ להציג את הישגי הממשלה לקראת קמפיין הבחירות המתקרב. על סוגיית הגרעין האיראני אמר נתניהו: "במאבק נגד התחמשותה הגרעינית של איראן, מדינה גדולה שחרטה על דגלה את השמדתנו, הייתי צריך להילחם נגד כל מנהיגי העולם. הייתי צריך ללכת לקונגרס, לא דבר שעשיתי אותו בחפץ לב, ולשמור על ההתנגדות הבסיסית לעסקה הנוראה עם איראן, ששמה אותה על מסלול אוטומטי בדרך לפצצת אטום. דיברתי על כך עם קלינטון וטראמפ ואמרתי להם שהם צריכים לעזוב את ההסכם הזה. לשמחתי, טראמפ קיבל את עצתי ועשה בדיוק את זה".



לגבי הירי מרצועת עזה והסיכויים להסדרה, ציין נתניהו כי "לא תהיה הסדרה מול עזה עד שהירי יפסק סופית. אם צריך נעשה מבצע גדול ברצועת עזה. הם קיבלו דוגמית בזמן האחרון, ואני לא מציע להם לבחון אותנו. בסופו של דבר נעשה מבצע הכרעה אם לא תהיה ברירה". בנוגע להחלת הריבונות בבקעת הירדן, אמר נתניהו למרות הכשת משרד החוץ האמריקאי, כי העלה את הנושא בפני מזכיר המדינה מייק פומפאו בפגישתם בשבוע שעבר. "כמו שקיבלנו ריבונות ברמת הגולן אני רוצה הכרה אמריקאית בבקעת הירדן. אומרים שלא דנו בנושא. זה לא נכון. לא נכנסנו לתכניות אבל אנחנו הולכים להעלות את זה מול הנשיא טראמפ. זה ולהסדיר את כל ישובי יש"ע. גם אלה שבגושים וגם אלה שאינם", ציין נתניהו.



עוד הוסיף נתניהו ותקף את התקשורת: "יש לתקשורת משימה להפיל אותי. אני חושב שהם מבינים שאם הם יפילו אותי הם יפילו אתכם, הם יפילו את כולנו. הם לא מעריכים שיבוא מישהו שיכול לעשות את הדברים שאנחנו עושים כאן. אתם יכולים לראות עד כמה הם ממוקדים בעניין הזה. הם מבינים שאם יפילו אותי יפילו את הימין, ואני מציע לכם לשים לב לתופעה הזו. את מי התקשורת השמאלנית תוקפת ואת מי היא מהללת? אחד הכתבים בהארץ אמר לי שהוא מוכן לאתרג את נתניהו, אבל אני לא מוכן לעקור אף יישוב ואף מתיישב. אני לא צריך את האתרוג. את מי שהאברמוביצ'ים מהללים - סופו שייתן את סחורת יהודה ושומרון. לכן, צריך להכיר בזה".



כזכור, אתמול העלה ראש הממשלה שוב את רעיון הבחירה הישירה. "יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת - לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני”, אמר. “בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת”.