חבר הכנסת יואב קיש פוצץ הבוקר (ראשון) ראיון שערך עמו גיא פלג בתכניתו ב-103FM, זאת על רקע חילוקי הדעות החריפים בין השניים סביב עבודת הפרקליטות בנושא תיקי נתניהו וגל הירש. במהלך העימות האשים קיש את פלג כי הוא מדקלם את מסרי הפרקליטות, בעוד המגיש טען כי האחרון מסלף את העובדות המוחלטות בנושאים האלה לצורך צבירת הון פוליטי.

הריאיון החל בכך שפלג החמיא לקיש על האומץ שלו לצאת נגד ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לאחר שקיש הביע אתמול תמיכה בהתמודדותו של גדעון סער על התפקיד. "זה לא אומץ", הסביר ח"כ קיש, "אני מסתכל זה מנקודת מבט 'אגואיסטית' של עם ישראל וארץ ישראל. להערכתי בבחירות אנחנו לא הולכים להתחזק, ההיפך הגמור - ויש לזה השלכות קשות".
 
מנקודה זו החל העימות, כאשר קיש נתן כדוגמה את הנזק שעלול להיגרם למדינה, לשיטתו, בנושא אכיפת החוק. קיש: "אני אומר לך שאני חושב שאנחנו חייבים רפורמה משמעותית, שתכלול הקמת מנגנוני פיקוח וביקורת. אני חושב שהפרקליטות מתנהלת בצורה שערורייתית ושלצערי נתניהו לא יוכל לעשות את זה. כשאני רוצה לשמר את שלטון הימין ורוצה לתקן את ליקויי המאורות שנמצאים במשטרה ובפרקליטות. אני מקווה שאתה מצטרף אלי לביקורת".
 


מנגד, פלג השיב: "ביקורת היא חשובה, אבל אני לא חושב שהמשטרה והפרקליטות מתנהלים באופן שערורייתי". בהמשך ניסה להבין כיצד, כמי שתומך בנתניהו ושותף לגישתו כי בפרקליטות תופרים לו תיק, בחר ח"כ קיש להביע תמיכה במהלך שמיועד להדיחו מתפקידו. "האם בנסיבות העניין, שראש התנועה שלך סבור כמוך, צריכים 'להיכנע', רה"מ צריך להתפטר וסער צריך להחליפו?"
קיש לא נותר חייב, וענה: "כשהייתי יו"ר ועדת הפנים ובמסגרת תפקידיי היה פיקוח על המשטרה, הצעתי ורציתי להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, שתדון בסיכול שעשו לגל הירש למינויו למפכ"ל ולתפירת התיק..."
"אם עשו לו סיכול", קטע אותו פלג, "אל תציג את זה כעובדה כי יכול להיות שיגישו נגדו כתב אישום".
קיש לא קיבל את הדברים, ואמר: "זה מה שאני מאמין. עזוב, תהום פעורה בינינו. שים את זה כרגע בצד ותן לי להתבטא כמו שאני רוצה. בסדר? אוקיי".
"אני אומר לך את האמת בפרצוף ואתה לא רוצה לשמוע אותה"
בהמשך השיחה שוב עלו השניים לטונים גבוהים, כאשר פלג ביקש "להניח מצע עובדתי לשיחה הזו", והדגיש שוב כי אי אפשר לקבוע כי מדובר בתפירת תיק לגל הירש, שכן עדיין ייתכן ויוגש נגדו כתב אישום, אך קיש סירב לקבל את הדברים.
"אנחנו יודעים ש־3 שנים אנחנו מתעללים בו סתם..."

לא, אנחנו לא יודעים את זה.
"יודעים את זה בוודאות, בסדר?"
אם יוגש כתב אישום? אז לא סתם.
"גיא, אתה רוצה לשמוע אותי או לקרוא את דקלומי הפרקליטות? תן לי להגיד את מה שאני חושב".
לא, אני פשוט חייב לדקלם את דף המסרים של מנדלבליט.
"אתה חייב, אז גם אני חייב להגיד לך שאתה טועה ומטעה. סיכלו את גל הירש, וזה חלק ממהלכים בלתי־ראויים שקורים בפרקליטות. בסדר? מה אתה רוצה שאני אגיד לך?"
 
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
על פי ח"כ קיש, את התיקון הנדרש במערכת אכיפת החוק אפשר יהיה לעשות "דווקא אם נבוא עם גדעון סער". לדבריו, "אני אומר לך שנעשה את כל השינויים הנדרשים כדי לתקן את ליקויי המאורות שיש במערכת".
אז אתה רוצה להקריב את נתניהו על מזבח התיקון?
"אני לא מקריב. יותר מזה, אני אומר לך שאם נמשיך ללכת עם נתניהו אנחנו נפסיד - ואז מצבו של נתניהו באופן אישי גם יורע. האינטרס של נתניהו הוא שהימין ימשיך בשלטון, וזה לא יכול לקרות בראשותו".
תגיד, על מה אתה מדבר? הוגש נגדו כתב אישום. איזו ועדת חקירה על כתב האישום? יש עכשיו בית משפט, והוא יישב ויקבע אם הראיות שנאספו נגדו מבוססות ומגלמות עבירת שוחד או לא. אתה רוצה לעשות ועדת חקירה במקביל למשפט בבית המשפט המחוזי בירושלים?
"יש ועדת חקירה שתבחן האם הלחץ על עדי המדינה היה בתחום הסביר, יש ועדת חקירה..."
לא לא, זה לא הולך ככה.
"טוב גיא, אתה רוצה לדבר? אני רואה שאתה לא רוצה לשמוע. שמעתי מה אתה אומר".
לא, אני אגיד לך מה. אני מבין שאתה פונה ל'בייס' ואתה רוצה להלעיט אותם בקשקושים. אתה מקשקש קישקושים. זו האמת.
"אני לא פונה לשום דבר. אני אומר לך את האמת בפרצוף ואתה לא רוצה לשמוע אותה. אתה לא נותן למרואיין שלך לדבר, אתה חושב שאתה צודק בכל מה שאתה אומר, כל מה שאתה אומר זה שקר אחד והמצאה אחת גדולה. אני מודה לך על הריאיון הזה ובזאת אני מסיים".
אחרי שניתק את השיחה, השלים פלג את דבריו: "בית המשפט הוא זה שקובע אם הפעילו לחץ פסול, בוטה או אסור על עדים. לא ועדת חקירה ולא פוליטיקאים. בשביל זה יש הרכב פשע חמור, ובמקרה של נתניהו יישב בראשו נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים ו־3 שופטים מקצועיים, הם יקבעו אם - חלילה - הופעל לחץ פסול על עדים שגרם להם, וזאת השאלה, למסור עדות שקר".