למרות ההשערות שהתכנית תוקפא בצל הפלונטר הפוליטי, אישרה הממשלה הבוקר (ראשון) החלטה שמקצה 36 מיליון ש"ח לצורך מענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" ביישובי הפריפריה. החלטה זו מצטרפת להחלטה שהתקבלה במועצת רשות מקרקעי ישראל בנובמבר האחרון, לפיה יש להאריך את התכנית במהלך שנת 2020.

בשבוע שעבר, אישרה ועדת התכנון והפיתוח לפתוח 75% מההגרלות לסדרה שלישית, זאת על מנת להעניק הזדמנות נוספת לזוגות צעירים שטרם זכו וממתינים לממש את זכותם לרכישת דירה ראשונה בהנחה. כלל ההחלטות שהתקבלו בעת האחרונה מאפשרות את המשכיות תכנית "מחיר למשתכן", ובכך מייצרות תמונת מצב לגבי אופן פעולת הממשלה בשוק הדיור בתקופה הקרובה, גם בתקופה לא יציבה של ממשלת המעבר.

נתונים מחודש ספטמבר האחרון העלו כי מספר עסקאות "מחיר למשתכן" הגיע לשיאו, עם 2,030 עסקאות בתכנית שבוצעו באותו חודש. נתונים אלו היוו 53% מסך עסקאות הדירות החדשות שבוצעו בספטמבר בכלל, גם שלא במסגרת התכנית.

אלו חדשות מעודדות עבור שר האוצר משה כחלון, ממובילי המיזם, שמיהר לברך על ההחלטה: "רוב העסקאות לדירות חדשות בשוק הדיור כיום הן לזוגות הצעירים, בהנחה של מאות אלפי שקלים במסגרת מחיר למשתכן, בדיוק כפי שתכננו. החלטת הממשלה היום תאפשר את המשך התוכנית כסדרה, על אף תקופת ממשלת המעבר. למעלה מאלפיים זוגות צעירים מגשימים את חלום הדירה במחיר הוגן מדי חודש, ואסור שזה ייפסק בגלל הפלונטר הפוליטי". 

גם שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הרעיפה מילים חמות: "תכנית מחיר למשתכן היא ללא ספק התכנית הממשלתית המשמעותית והמעמיקה ביותר שנעשתה במדינת ישראל, והנה אנחנו רואים את התוצאות בשטח. לא מדובר רק בהשפעה מדהימה על עשרות אלפי זוגות צעירים אשר קבלו הזדמנות לרכוש דירה במחיר שפוי, כי אם בהשפעה עמוקה על שוק הדיור כולו. מספר העסקאות שהגיע לשיא, והמשך ההרשמות להגרלות מעיד על אמון ציבורי חסר תקדים בתכנית הממשלתית. נמשיך לעמוד לצד הזוגות הצעירים בדרכם לבית משלהם".