יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, התייחס היום (ראשון) להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לקיום בחירות ישירות מול בני גנץ לראשות הממשלה וציין כי הוא מתנגד ליוזמה. בדברים שנשא במהלך ועידת מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים אמר גפני: ״אני לא חושב שהבחירה הישירה תפתור את הבעיה, יכול להיות שהייתי מסכים אבל זה לא מתאים למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל - אני סובר שזה לא הדבר הנכון".
עוד הוסיף ח"כ גפני: "אין חקיקה דמוקרטית במדינת ישראל. מי שמנהל את החקיקה במדינת ישראל זה היועץ המשפטי שאומר זה לא יעבור. ואם יעבור, אז נפסול לכם". 
מוקדם יותר גם ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר בכאן רשת ב' כי אפשרות הבחירה הישירה היא חסרת סיכוי. "נושא בחירה ישירה הוא מהלך שאין לו סיכוי לעבור בכנסת, בהנחה שלא תוקם ממשלה. תמיד מפלגת הליכוד התנגדה לרעיון הזה". עוד הוסיף ח"כ סער כי "כשאולמרט ניסה לשנות את שיטת הממשל לאחר מלחמת לבנון השנייה, אמר לו נתניהו 'שיטת ממשל אינה גרביים'. הרי זה לא פותר בעיה, ברק נבחר בבחירה ישירה ואיבד את הרוב בכנסת והתפטר. כל עוד נתניהו מוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת".


כזכור, אתמול העלה ראש הממשלה שוב את רעיון הבחירה הישירה. "יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת - לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני”, אמר. “בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת”.