הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, לא יטפל בבקשת החנינה של איש העסקים נוחי דנקנר עד סיום ההליכים של רשויות האכיפה בעניינו, כך נמסר מבית הנשיא היום (ראשון), זאת לאחר דיווחים כי המשטרה הגישה בקשה שמטרתה לעכב את מתן החנינה בידי הנשיא. 

הבקשה, הקוראת לנשיא לחון את דנקנר מנסיבות בריאותיות, הונחה על שולחנו בימים האחרונים, לאחר שנחתמה בידי שר המשפטים, אמיר אוחנה, שהביע תמיכה במתן החנינה. 
 
כזכור, דנקנר הועבר השבוע תחת מעטה חשאיות מאגף 10, המוכר כאגף המיוחסים בכלא מעשיהו, לבית מעצר ניצן. בשירות בתי הסוהר סירבו להתייחס או להרחיב על נסיבות האירוע שהובילו למעבר, אך ככל הנראה הועבר דנקנר תחילה לתא בידוד בכלא מעשיהו. הדיווחים בדבר בקשת החנינה החלו לאחר המעבר המדובר. 

דנקנר, המוכר כאחד מאנשי העסקים הבכירים במשק הישראלי, נידון לשלוש שנות מאסר בידי בית המשפט העליון לאחר שנקבע כי היה מעורב מעבר לספק סביר בהרצת מניות הקבוצה IDB שבראשה עמד. הוא החל בריצוי עונשו לפני שנה וחודשיים. 

בקשת החנינה מצטרפת לשורת מהלכים שעשה דנקנר במטרה להשיג הקלה וקיצור בעונשו, שהחלה בערעור שהגיש בעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שעלה לו בקנס כספי בסך 800 אלף שקלים, בנוסף לעונש המאסר שנגזר עליו בבית המשפט העליון.