משיב אש: איש התקשורת וזוכה העונה השנייה של "האח הגדול", אלירז שדה, התארח בשישי האחרון בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב"קשת 12" יחד עם חבר הכנסת לשעבר, מיקי רוזנטל (העבודה) והביע תמיכה בראש הממשלה, הגיב היום (ראשון) לביקורות על הופעתו.



איש התקשורת שהנחה את שידורי "הליכוד T.V" ולא מסתיר את תמיכתו ואהדתו לבנימין נתניהו, ספג אש לאחר הראיון. כתבת "מעריב אונליין" מיקי לוין, כינתה את הראיון: "מופע אימים שנמשך על פני 15 דקות שלמות", והוסיפה: "המסרים והתכנים שעליהם בחר לדבר לא רק שלא שירתו את ראש הממשלה בשום צורה, אלא עשו בדיוק ההפך כשנפל שוב ושוב בלשונו ברגעי האמת. במקום לדבר על כל הדברים הטובים שהשיג ראש הממשלה לישראל, הוא דיבר על כתבי האישום וניסה לגלות בקיאות ומקצועיות כשטען שקרא אותם, אבל אז הודה ברגע של רפיון שלא קרא אותם במלואם".



"אין לי בעיה לספוג, לשבת ליד שלושה אנשים שדעתם שונה משלי, כל עוד אני מעביר את המסר", סיפר שדה בתוכניתו של שרון גל בגלי ישראל. "אתה שומע את השיח, ואין שם באמת טיעונים. זה לא עניין של ימין ושמאל".





אבל הם אומרים לך, אתה מגן על איש עם שלושה כתבי אישום חמורים
"זה דיון רחב. בסופו של דבר שמים את נתניהו במוקד, והוא מסמן משהו אחר לגמרי בשביל כל כל הרבה אנשים בישראל, ומתעלמים מהם. יש פה ציבור, של 55 מנדטים, ומטיפים להם מוסר".



אבל הם אומרים דבר הגיוני - תזנחו את האיש ותוך שנייה יש ממשלה ואין בחירות
"האיש הביא את המנדטים האלו, המנדטים האלו הם תחת השם שלו. יש ציבור שלם שבחר בו, זה חוקי. אני חושב שבבחירות הקרובות, אם יהיו, בסופו של דבר גוש הימין רק יגדל, כי לדעתי יש 200-300 אלף קולות מגוש הימין שלא יצאו לבחירות, שעכשיו יצאו לבחירות כי הם מבינים שצריך להפסיק להגיד 'נתניהו, נתניהו, נתניהו'".



אתה אומר, לחזור לימין ושמאל
"אני אומר - אל תטיפו מוסר לאנשים. אפשר גם להטיף מוסר שגנץ לקח מהחברה שלו, ארבעה מיליון ומכר למשטרה מוצר שלא קיים, זה מוסרי? זה לא מוסרי. ויאיר לפיד שמטיף שנאה לחרדים, זה מוסרי? זה לא מוסרי. בוגי שהאשים את נתניהו בבגידה השידור חי, זה מוסרי? זה לא מוסרי. זה גם מסוכן".



אלירז שדה. צלם: מור שמעוני
אלירז שדה. צלם: מור שמעוני




אתה היית המאמי הלאומי, לא היה מתמודד ב'אח הגדול' שזכה לכל כך הרבה הערכה, הייתי יכול להשאר על הכרטיס הזה עד סוף ימיך, והנה אתה נכנס עם הראש בקיר לתפוח האדמה הלוהט ביותר בארץ שנקרא בנימין נתניהו. אתה מפסיד פה הרבה.
"לקחתי החלטה להגיד משהו שרבים אחריי החליטו לקחת גם, ו'הנה לא קרה כלום'. קרו הרבה דברים, אבל אני לא יכול להסתיר את מי שאני, בתקשורת ומאחורי הקלעים. בשלב מסוים קיבלתי את ההצעה להנחות ב'הליכוד T.V' ואמרתי 'אני כבר משלם את המחיר. אז מה הבלוף? את מי אתה מרמה? יש אנשים שמסוגלים להסתיר את מי שהם שנים ארוכות, אני לא מאותם אנשים".



אני בטוח שכשקיבלת את ההצעה הרבה אנשים אמרו לך לך ללכת על זה, אלא אם כן אלירז רוצה להגיע לפוליטיקה
"אני לא יכול להגיד. אני עדיין צעיר, אני תמיד מאמין שזה לא עניין של האדם שרוצה, אלא אנשים שרוצים שהאדם ייצג אותם. כל הדרך שאנשים עוברים כדי להיות שליחי ציבור, זו דרך ייסורים, אני כבר מכירים אותי, שלא הספקתי לעשות מספיק חטאים כדי שירדפו אותי".



הפרופיל שלך בטוויטר, אולי אחרי יאיר נתניהו, הוא הפרופיל הכי מקולל ברשת
"אני שמח להראות שהצד השני במפה, יש ציבור שלם שמקלל, שהוא מטיף מוסר, צדקן מאוד. אני לא מתרגש, כי ברגע שעונים לי בשפה שהיא לא לגוף העניין, אני מבין עד כמה אני צודק. כל הצד השני הם מאסטרים במניפולציות, אני לא כזה מניפולטור, שאם הגעתם למצב שבו אתם צריכים לקלל אולי - אני מבין כמה אני צודק".