שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר היום (ראשון) כי יפרסם את החלטתו בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה בימים הקרובים. לדבריו, סיים לפגוש את המועמדים, ולאחר התייעצות שיקיים מחר עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוא יגבש את החלטתו הסופית. אוחנה אמר את הדברים במסגרת ראיון שקיים עם העיתונאית שרה העצני בוועידה הכלכלית של "מקור ראשון". אוחנה הוסיף כי לא קיים תרחיש בו הפרקליט הנוכחי, שי ניצן, ימשיך בתפקידו מעבר למתוכנן.



כשנשאל מה יקרה אם מנדלבליט לא יקבל את בחירתו, ענה אוחנה: "אם היועץ לא יסכים עם ההחלטה הוא ימצא מי שיעתור לבג"ץ. אני מקווה שבג"ץ יהיה איתי. כל המועמדים הם אנשים ראויים בעלי ותק בפרקליטות. אני לא אשים סוס טרויאני-אלה אנשים ש-30 שנה אתכם בפרקליטות. יש להם יותר ניסיון משהיה לניצן כשנכנס לתפקידו. אני חושב שזה דבר מגונה לקבוע שמבין אלף פרקליטים בשירות המדינה יש רק אחד יחיד ומיוחד שיכול למלא את התפקיד לשלושה חודשים. החוק קובע שהשר ימנה ממלא מקום לשלושה חודשים ואפשר להאריך אותה בשלושה נוספים. אני אתייעץ עם היועמ"ש ואנשים נוספים אבל אני אקבל את ההחלטה".



בנוסף, המשיך אוחנה למתוח ביקורת על מערכת המשפט, ואף טען כי מאז המהפך הפוליטי של 1977 חל עיוות הנובע מרחמנותו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין: "יש בעיית משילות קשה שלא התחילה לפני חצי שנה, היא נמשכת לפחות 42 שנה. ב-1977, כאשר התחולל המהפך, הוא לא היה אמיתי. מורנו ורבנו, מנחם בגין, היה יהודי רחמן וכשהוא הגיע לתפקידו, במקום לעשות מה שצריך היה לעשות כשממשל מתחלף-להביא את האנשים שלו, הוא אמר בלבו הרחום "נבחרנו לשרת ולא לרשת". ויראו כי טוב, והתחיל תהליך של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר לדרג הממונה.



"אם יש נושא מרכזי ששמתי על השולחן זה נושא המשילות-מי יקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית, הציבור באמצעות נבחריו או קבוצה בלתי נבחרת שמבקשת לשלוט, קליקה של תקשורת ומשפטנים שמבקשת לפגוע בדמוקרטיה".