השופט ניל הנדל יכהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, כך הודיעה נשיאת העליון, אסתר חיות, במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. מי שיכהן כממלא מקומו במידת הצורך יהיה השופט עוזי פוגלמן. 



כזכור, השופט חנן מלצר, כיהן בשתי מערכות הבחירות האחרונות שנערכו במהלך 2019 בתפקיד. במהלך כהונתו של מלצר עלו טענות על זיופים בקלפיות שונות ברחבי הארץ, והועלתה דרישה לפסול חלק מהן, בעיקר סביב אי הצלחתה של הימין החדש לעבור את אחוז החסימה במהלך הסבב הראשון של הבחירות באפריל. 



נכון לעכשיו הסיכוי כי לא ייערכו בחירות נוספות, הולך ופוחת, כאשר עיקר המו"מ בין הליכוד לכחול לבן עוסק בתאריך מוסכם לבחירות, ולא באפשרות למנוע אותן. התאריך שהיה אמור להיות יום הבחירות נפל על פורים, מה שהוביל לעיסוק נרחב בתאריכים אחרים, כאשר הקדמה של תאריך הבחירות תצריך חקיקה מיוחדת, בניגוד לדחייה של התאריך. אופציה נוספת שנשקלת היא הזזת תאריך הבחירות מיום שלישי המסורתי, ליום אחר, על מנת להימנע מהתנגשויות עם אירועים כאלה ואחרים שמעלים התנגדות מצד מפלגות לקיום הבחירות בתאריכים אלה. 



הנדל עורר סערה לפני כשבוע וחצי כאשר במהלך דיון שנערך לגבי עתירתו לבג"ץ של המחבל סאמי אבו דיאק, ובוטל בעקבות מותו בשל מחלה, כתב כי הוא "משתתף בצער המשפחה". לאחר מכן התנצל הנדל בפני המשפחות השכולות, והטקסט המדובר נמחק.