חבר הכנסת גדעון סער אמר הערב (ראשון) כי הוא "נחוש להתמודד על ראשות התנועה ולהקים ממשלה בראשות הליכוד שתאחד את העם". סער אמר את הדברים בכינוס מרכז הליכוד ב"אקספו" בתל אביב, שהתכנס על מנת לדון בביטול הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת, שם התקבל בקריאות אהדה לצד שריקות בוז מתומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



גדעון סער מתקבל בבוז במרכז הליכוד

"בעבר נתניהו לא תקע סכין בגבו של ראש הממשלה - הוא מימש את הזכות הדמוקרטית להתמודד ואת זכות החברים לבחור מי ינהיג אותם. גם מול מי שמכהן מעל 20 שנה מותר להתמודד, ותהיה התמודדות", אמר חבר הכנסת.



במהלך הכינוס אישר המרכז את ביטול הפריימריז לרשימה ואת קידום החוק הנורווגי. באשר להחלטה בנוגע לפריימריז לראשות הליכוד - זו תתקבל רק אם וכאשר יוחלט על הליכה לבחירות, לאחר יום רביעי בחצות.



ראש הממשלה נתניהו הגיע לכינוס אחרי סער, והתקבל בקריאות תמיכה. בפתח דבריו אמר נתניהו כי "אנחנו עושים מאמץ כדי למנוע בחירות. אם נלך לבחירות, ננצח בגדול".



בנימין נתניהו מגיע לכנס הליכוד. צילום מסך: אנה ברסקי
בנימין נתניהו מגיע לכנס הליכוד. צילום מסך: אנה ברסקי



חבר הכנסת סער העלה בחודש שעבר את סוגיית הפריימריז לראשות המפלגה, כשאמר בוועידת הדיפלומטים השנתית ה-8 של הג'רוזלם פוסט: "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את העם והפוליטיקה". סער טען כי "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות".



מוקדם יותר היום התייחס סער בכאן ב' לאפשרות הבחירה הישירה ואמר כי היא חסרת סיכוי: "נושא בחירה ישירה הוא מהלך שאין לו סיכוי לעבור בכנסת, בהנחה שלא תוקם ממשלה. תמיד מפלגת הליכוד התנגדה לרעיון הזה".



עוד הוסיף סער, כי "כשאולמרט ניסה לשנות את שיטת הממשל לאחר מלחמת לבנון השנייה, אמר לו נתניהו 'שיטת ממשל אינה גרביים'. הרי זה לא פותר בעיה, ברק נבחר בבחירה ישירה ואיבד את הרוב בכנסת והתפטר. כל עוד נתניהו מוביל את הליכוד לא יהיה לנו רוב בכנסת".



סער אף התארח הבוקר בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והכריז כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הדבר הראשון שיעשה הוא להגביל את הכהונה לשתי קדנציות.