ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה באגד בטענה לפגיעה בשכרם של הנהגים. לפיכך ייתכנו הבוקר (ראשון) שיבושים בתנועת האוטובוסים של אגד בירושלים, בשל אסיפות הסברה המתוכננות להתקיים באותן שעות.
 
בהסתדרות טוענים כי הנהלת אגד שינתה את שיטת תחשיב הפרמיות לנהגים, והדבר גורם לקיצוץ משמעותי בשכרם, שעלול להגיע לאלפי שקלים בחודש. לפי התוכנית, עד שלא יושג הסכם עם ההנהלה, יתקיימו בכל יום אסיפות הסברה בעיר אחרת, דבר שיגרום לשיבושי תנועה באזורים שונים בארץ.
 
בהנהלת אגד דחו בתוקף את הטענות ופנו אמש לבית הדין לעבודה בניסיון להוצאת צו מניעה שימנע את השיבושים. בהודעת החברה נמסר כי "על רקע קיום אסיפות הסברה במטרה לגרום לשיבושים קשים בתנועת האוטובוסים בשעות העומס, הנהלת אגד פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לקבלת צו שיפוטי המורה לעובדים ולהסתדרות שלא לשבות".
 

בהנהלת אגד מוסיפים וטוענים כי הניסיון לשבש את התחבורה הציבורית בבירה הבוקר הוא "באופן בריוני, פראי ובלתי חוקי בעליל, נוגד את ההסכמים הקיבוציים הנוגעים לשכר העידוד החדש שנחתם בין הצדדים ב־30 באפריל 2018 ואשר נדחו לבקשת נציגות העובדים ל־1 בנובמבר 2019". עוד טוענים בהנהלת אגד כי נעשתה פנייה להסתדרות ולוועד העובדים הארצי בדרישה להימנע מהשביתה, אך היא נדחתה.