הרשויות בניו זילנד דווחו כי הר הגעש "האי הלבן" חווה הבוקר (שני) התפרצות מתונה, שכתוצאה ממנה נהרגו חמישה אנשים ונפגעו עשרות אחרים,ביניהם תיירים רבים. ההתפרצות החלה בערך בשעה 14:30 (זמן מקומי) באי הממוקם כ-50 ק"מ מהחוף המזרחי. ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, מסרה כי בסביבת הר הגעש היו 100 בני אדם, וציינה כי כמה מהם מוגדרים נעדרים. ממשרד החוץ נמסר כי עד כה לא ידוע על מעורבות ישראלים.
"אני לא בטוחה אם האנשים האלה היו באי או בסמוך אליו, אבל בהחלט הייתה קבוצה אחת שם בחוץ והם היו זקוקים לטיפול רפואי", אמרה ג'ודי טרנר, ראש עיריית ווקאטאן. "ההתמקדות היא בהחזרת האנשים הפצועים בבטחה ולהביא אותם לבית חולים". היא הוסיפה כי נראה כי אין סכנה לאנשים באזורי החוף, הרחק מההר הגעש.
התפרצות הר געש בניו זילנד

התפרצות הר געש בניו זילנד
ההתפרצות הפכה מיד את האזור סביב האי למסוכן, נמסר בהודעת הדואר האלקטרוני של הסוכנות הלאומית לניהול חירום והופעל מרכז משבר החירום הלאומי של ניו זילנד. באזור ההתפרצות התפשט ענן עשן לגובה של כמה מאות מטרים. דיווחים בתקשורת המקומית אמרו כי היו הרבה אנשים באי או בסביבתו במהלך ההתפרצות. קבוצת החדשות המקוונת Stuff דיווחה כי למעלה מ-50 אנשים עשויים להיות באי הלבן.

לפני כארבעה חודשים התפרץ הר הגעש אסאמא שבמרכז יפן. הסוכנות המטאורולוגית במדינה פרסמה אזהרה ברמת מסוכנות של 3, בסולם שבו הרמה הגבוהה ביותר היא 5.