מזג האוויר הגשום שהחל אתמול יימשך גם היום ומחר. היום (שני) צפויים לרדת גשמים לפרקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, כאשר הם מלווים לעיתים בברקים ורעמים. בחרמון ייתכן שלג. בשירות המטאורולוגי מזהירים מפני סכנת שיטפונות במדבר יהודה ובים המלח והצפות במישור החוף והשפלה. הגשמים יימשכו גם מחר, ורק במהלך היום הם ייפסקו בהדרגה. ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, אבל ביום חמישי המערכת הגשומה תחזור, וצפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים.



בעקבות הגשמים רחובות במספר ערים בארץ הוצפו כמיטב המסורת של החורף הישראלי. תושב אשקלון שביתו הוצף סיפר בגל"צ על הבעיה ארוכת השנים שבעקבותיה כל חורף הבעיה חוזרת על עצמה. "התקינו את הצנרת באופן הפוך כך שהתקינו את שתפלוט את המים לרחוב במקום שתשאב אותם. הצינור מביא מים במקום לקחת אותם", אמר, "הבעיה ידועה מ-1993. המים עלו חצי מטר בתוך הבית. כל הרהיטים, כל הספות, כל מה שנמצא בגובה של חצי מטר. אני פשוט אובד עצות. איפה שאני מסתובב הכל רפש ולכלוך". 
פרט לאשקלון, הצפות נגרמו גם בבאקה אל גרביה וחדרה. צוותי הבאות וההצלה חילצו מספר אזרחים שנלכדו ברכביהם בעקבות הגשמים העזים שירדו באזור.


מזג האוויר הלילה: גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. בנגב צפוי גשם מקומי ברובו קל. קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות החזויות בערים נבחרות בארץ: חיפה: 16-14 תל אביב: 18-14 ירושלים: 13-10 באר שבע 17-11 אילת 23-14



כזכור, לאחר המתנה ארוכה שנמשכה לאורך חודש נובמבר, שהיה חם ויבש מהרגיל לעונה. פתיחת העונה הקרה הורגשה אתמול היטב, כאשר הטמפרטורות צנחו וגשמים חזקים ירדו במהלך במוקדים שונים ברחבי הארץ, המלווים לפרקים בסופות רעמים. 



בתוך כך, בן 19 נפצע אמש באורח קשה מפגיעת ברק בשטח פתוח, סמוך לקיבוץ עין השופט באזור יערות מנשה. הצעיר פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כאשר הוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. מצבו כעת מוגדר יציב. זהו המקרה השני בתוך חודשיים של צעיר שנפגע מברק. בחודש אוקטובר נהרג אשר חזות (14) ז"ל, מבאר שבע מפגיעת ברק בחוף זיקים.