המאפיה האיטלקית גאה להציג: הומוסקסואלים רשאים להצטרף לארגון הפשע, כל עוד הם לא מצהירים על נטייתם המינית בפומבי. "המאפיה נהייתה רכה", אמר חוקר המאפיה המוביל, ניקולה גראטרי (61). לדבריו, ארגון הפשע החליט לכופף את החוקים בנוגע להומוסקסואליות. בעבר היו שמועות כי הומוסקסואלים נענשים למוות על ידי המאפיה, אבל לאחרונה הכל השתנה, מאז שבנו של ראש הארגון בחר לחיות את חייו כמלכת דראג בשם "ליידי גודייבה".



חוקר המאפיה, ניקולה גראטרי (צילום: AFP/Getty Images)
חוקר המאפיה, ניקולה גראטרי (צילום: AFP/Getty Images)



"אמנם זה מערער את התדמית הקשוחה שלהם", אמר גראטרי, "אבל המאפיה התפתחה במקביל לחברה. גייז יכולים להתקבל כיום, אפילו כ'חיל רגלים', כל עוד הם לא מכריזים על כך בפומבי".



המומחה סיפר לעיתון ה"סאנדיי טיימס" כי הוא ראה "מכתבים נלהבים בין חבר ארגון צעיר לבין בוס בכנופיית הפשע", וגם נתקל בשיחות טלפון החושפות כי חברי מאפיה רבים מבלים בברים של הקהילה הטרנסג'נדרית.



בשלושת העשורים האחרונים, גראטרי חי תחת אבטחה כבדה של המשטרה, לאחר שמאפיונרים איימו על אשתו וניסו לחטוף את אחד משני בניו. החוקר סבור כי ה"נדרנגטה", ארגון הפשע הכוחני ביותר באיטליה, החולש על 80 אחוזים מעסקי הקוקאין באירופה ועם הכנסות של יותר מ-38 מיליון ליש"ט בשנה – נהיה רך. הוא אמר: "הצעירים אינם עומדים בלחצי הכלא כמו הוריהם. הם נהיים פרנואידים, דיכאוניים. הם שבריריים יותר".