הסוכנות למלחמה בסמים בספורט (WADA) אסרה היום (שני) על רוסיה להשתתף באירועי ספורט בין לאומיים במהלך ארבע השנים הקרובות, כולל אולימפיאדות ואליפויות עולם, כך דווח בסוכנות TASS. סגנית הסוכנות הבינלאומית, לינדה הללנד, אמרה כי ההחלטה "אינה מספיקה. זוהי חובה שהספורטאים יישארו נקיים". 
הוועד המנהל של הסוכנות קיבל את ההחלטה לאחר שהגיע למסקנה כי מוסקבה זייפה נתנוני בדיקות סמים, שתלה ראיות ומחקה תיקים של ספורטאים, שיכולים היו לעזור בזיהוי ספורטאים שעברו על חוקיה. 
משמעות ההחלטה היא שרוסיה לא תשתתף באולימפיאדת טוקיו 2020 ובמונדיאל 2022 שייערך בקטאר. עם זאת, ספורטאים רוסים יוכלו לקחת חלק באירועים המדוברים תחת דגל נייטרלי, אם יצליחו להוכיח שלא היו מודעים לשערוריית הסמים. 

הוועד המנהל של הסוכנות קיבל את ההחלטה פה אחד במהלך ישיבה שהתקיימה בלוזאן שבשווייץ. לרוסיה ניתנו 21 ימים לערער על ההחלטה לבית המשפט לבוררות ספורט. 

בסף הכל 168 ספורטאים רוסים התמודדו תחת דגל נייטרלי באולימפיאדת החורף 2018 שנערכה בפיונגצ'אנג, זאת לאחר שנאסר על רוסיה להשתתף באירועי ספורט בעקבות שערוריית סמים נוספת שהתרחשה ב-2014. עם זאת, רוסיה תוכל לקחת חלק ביורו 2020, אותו תארח בעיר סנט פטרסבורג.