"די עם התרגילים השקופים": בעקבות ההכרזה המשותפת של ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד על ויתור על הרוטציה המשותפת ביניהם והסירוב הסופי למתווה הנשיא והיכנסות לממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור מסרו את ההצהרה הבאה: "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, שתכונן ברית הגנה עם ארה"ב ותספח חלקים נרחבים של יהודה ושומרון".
לאחר שתקף את גנץ ולפיד, נתניהו קרא ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להיכנס למו"מ מואץ ביומיים האחרונים שנותרו להקמת ממשלה: "כיוון שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות - אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למו"מ מואץ ב-48 השעות שנותרו כדי להקים ממשלת לאומית חזקה לישראל".

מכחול לבן נמסר בתגובה להודעה זו כי: "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות, רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל".

אביגדור ליברמן. צילום: מארק ישראל סלם


כזכור, יומיים בלבד לפקיעת המנדט של הכנסת ולהליכה אפשרית למערכת בחירות נוספת, הודיע היום מספר 2 בכחול-לבן, ח"כ יאיר לפיד, בישיבת הסיעה של המפלגה כי הוא יוותר על הרוטציה במקרה שבו יתקיימו בחירות נוספות. יו"ר מפלגתו, בני גנץ, פנה לרה"מ, בנימין נתניהו, ואמר: "אם תוותר על החסינות - נוכל להמשיך לדבר".

בתוך כך, בשבוע שעבר ליברמן הבהיר כי אין טעם יותר לנהל משא ומתן קואליציוני ובחירות נוספות הן בלתי נמנעות. בדבריו לגל"צ האשים ליברמן את נתניהו וגנץ בכישלון המגעים לאחדות, וטען כי הם מעוניינים בבחירות. "שני אישים גוררים לבחירות את המדינה על שאלה אחת - מי ראשון ומי שני. עשיתי מאמץ לנסות כל דרך ולהפוך כל אבן. נתניהו מאמין שאחוז ההצבעה בקרב כלל האוכלוסייה יהיה נמוך, גנץ מתבשם מהסקרים והם החליטו כהחלה אסטרטגית ללכת לבחירות ולכן אין טעם לבזבז עוד זמן. זה יהיה נס אם נראה שהם משנים את הכיוון. לא גנץ ולא נתניהו רוצים ממשלה, שניהם רוצים רק בחירות, זה ברור ושקוף".