יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגש הערב (שני) עם כשישים ראשי רשויות מקומיות בכנס בפתח תקווה, והתבטא כנגד האפשרות לכינון ממשלה צרה. "ישראל ניצבת מול אתגר כפול - ביטחוני וכלכלי, ולא ניתן לתפקד במסגרת מצומצמת של ממשלה צרה, שתהיה צרה גדולה לישראל", אמר.



הכנס התקיים לבקשת ראשי הרשויות, שקראו לליברמן להיכנס לממשלה צרה על מנת למנוע קיום בחירות שלישיות ולסיים את הקיפאון בו שרוי השלטון המקומי בתקופת ממשלת המעבר.



"מתחילת מערכת הבחירות עמדתי על כך שחייבת לקום ממשלת אחדות ואין בילתה. למרות שזכיתי להצעות מרחיקות לכת, כולל תפקיד מ"מ רה"מ, שר הביטחון, שני תיקי שרים נוספים, כל ועדה בכנסת שנרצה ותקציבים, אמרתי שאצלנו מילה זו מילה ואנחנו לא נפר את התחייבויותינו לבוחר. אנחנו לא מחליפים עקרונות בכיסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד", הוסיף ליברמן.



בנוגע לענייני דת ומדינה התבטא ליברמן: "אנו בעד הענקת סמכויות לשלטון המקומי, במיוחד בנושא דת ומדינה. הממשלה לא צריכה להתערב, לא בנושא פתיחה או סגירה של מרכולים בשבת ולא בנושא תחבורה ציבורית בשבת. בשביל זה קיימים חוקי עזר עירוניים וכל ראש עיר ומועצת עיר, בהתאם לאופי האוכלוסייה בישוב יחליטו על כך ללא התערבות מלמעלה.



"בנוגע למועצות הדתיות, שבפועל הפכו לסניפי מפלגות, אמר ח"כ ליברמן שיש לפרקן ובמקומן להקים מחלקות לשירותי דת בכל עיר ועיר כמו שקיימות מחלקות רווחה ותרבות. ח"כ ליברמן חזר והדגיש את אמונתו בעקרון של חיה ותן לחיות והדרישה לאמץ גישה ידידותית ומחברת בכל הקשור לערכים יהודיים – קרי ללכת בדרך של בית הלל ולא בית שמאי".



הפגנת הימין מחוץ לכנס, צילום: אלון חכמון
הפגנת הימין מחוץ לכנס, צילום: אלון חכמון



ראש עיריית רמלה, מיכאל וידן, אמר: "השרים לא מתפקדים כשרים אלא כדוברים של המשרד, אין פעולות בתקופת ממשלת המעבר וזה יוצר קיפאון בכל הרשויות. יש פה מצב שעלול לפגוע בכל הרשויות במדינה".



אלי אסוקוזידו, ראש מועצה אזורית נחל שורק, הוסיף: "הגעתי כדי לבקש מליברמן לחזור הביתה, לליכוד, לא רוצים בחירות פעם שלישית אלא להקים ממשלה עכשיו, ולסיים את הקיפאון".