הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר הערב (שני) בכנס שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי כי "מה שקרה בשדות הנפט הסעודים צריך להטריד אתנו ואת המדינות השכנות". הוא הסביר כי "במשך הרבה שנים האיראנים לא הכריזו מלחמה על האויבים שלהם אלא הגיבו להתקפות, ומצד שני בוצעה פעילות שלילית בעיקר על ידי כוח קודס. ראינו סימנים לזה לפני שנה וחצי כשהאיראנים שלחו מל"ט נפץ לישראל".
איזנקוט ציין כי "בעקבות שליחת המל"ט, היה ניסיון נוסף של האיראנים למתקפה - במסגרתו נורו במאי 2018 למעלה מ-60 רקטות לעבר ישראל". לדבריו, היכולות מסוריה מופחתות לעומת מה שיכולים להפעיל משטח איראן. בהמשך נשאל הרמטכ"ל לשעבר האם בדומה לקודמיו, הוא מתכוון להיכנס לפוליטיקה. "יש לי הערכה לבחירה שלהם לנסות לעשות את המדינה טובה יותר", אמר, "אצלם זה בא ממקום שרוצה להשפיע על המדינה לעשות אותה חזקה יותר, צודקת יותר ואולי שווה יותר - אבל לי אין תיאבון גדול להצטרף לפוליטיקה".
"אין לי ספק שהיכולת של צה"ל השתפרה באופן דרמטי עם השנים ועדיין צריך לעשות מאמץ גדול במטרה להרתיע ממלחמה ולהביא לפירוק חיזבאללה", אמר, "אסטרטגיית מקסימום לחץ על איראן משפיעה מאוד על הארגון". איזנקוט התייחס להפגנות האחרונות בלבנון והסביר: "האזרחים שם יוצאים לרחוב ומתעמתים עם אנשי חיזבאללה. זו הזדמנות למדינות המערב להחזיר את לבנון ללבנונים ולהוציא אותה מידי כוח קודס וחיזבאללה". הוא הדגיש כי "יש מציאות חדשה ולכן מהלכים כלכליים לטובת העם הלבנוני, שיבואו מצד ישראל כמו הסכמי גז והסכמים נוספים שאפשר לקדם, הם הזדמנות שלא הייתה בעבר".

איזנקוט התייחס לברית ההגנה המתוכננת של ישראל וארצות הברית: "היום לא נכון לדבר על ברית כזו - אלא רק במצב בו תתפתח מציאות חמורה מאוד ותיכנס יכולת גרעינית למזה"ת ויהיה פוטנציאל לאיום קיומי". הוא הדגיש כי "ישראל היא מדינה בלתי מנוצחת, כיום ובעתיד הנראה לעין אנחנו יכולים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".