חיל האוויר הצ'יליאני אישר כי מטוס תובלה צבאי שנעלם, התרסק בדרכו לאנטארקטיקה, כשעליו 38 נוסעים, מרביתם אנשי צבא. הצבא שחרר הודעה המאשרת את תחילת החיפוש אחר ניצולים. 



המטוס המריא מהעיר פונטה ארנס במדינה בסביבות השעה חמש בערב, זמן מקומי. כשעה לאחר ההמראה, אבד הקשר עם המטוס. עם אבדן הקשר, חיל האויר הצ'יליאני הכריז כי ניתנה הוראה לצוותי חילוץ והצלה לצאת לדרך על מנת לאתר את המטוס במהרה.



בין חברי הצוות שהיו על המטוס בעת ההעלמות היו 17 אנשי צוות ו-21 נוסעים אחרים, שהיו בדרכם לספק תחזוקה לוגיסטית לבסיס צבאי שנמצא בצפון היבשת הקפואה. צ'ילה שולטת בשטחים נרחבים באנטארקטיקה, הגובלים בשטחים הנשלטים בידי שכניהם הארגנטינאים, וכן שטחים המצויים בשליטת בריטניה. בתוך השטחים שבשליטתה, מתפעלת המדינה הדרום אמריקאית תשעה בסיסים צבאיים, יותר מכל מדינה אחרת בעלת שטחים ביבשת.



מפקד חיל האויר במדינה, אדוארדו מוסקיירה, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי המטוס היה אמור להיות במחצית הדרך בעת היעלמותו, וכי הטייס האחראי על הטיסה הוא טייס אחראי ובעל ניסיון מקצועי עשיר. בנוסף, ציין כי לא נרשמו כל סימני מצוקה שהיו יכולים להשפיע על מהלך הטיסה, שהייתה אמורה לנחות ביעדה כשעה וחצי לאחר שיצאה לדרך. עם זאת, רמז כי ייתכן והמטוס לא היה מצויד בכמות הדלק שהייתה דרושה להשלמת הטיסה. 



נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, צייץ בטוויטר כי הוא נחרד מההודעה על העלמות המטוס, וכי הוא עוקב אחר המצב במטה חיל האויר מהבירה סנטיאגו. " כוחות ימיים ואוויריים, לאומיים ובינלאומיים, מסייעים בחיפוש", מסר בהצהרה נוספת.