יומיים לפני הבחירות בבריטניה קרא היום (שלישי) ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת לתמוך דווקא במועמדותו של מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין ועורר סערה. קורבין הואשם לאחרונה על ידי רבים כאדם בעל דעות אנטישמיות. 



ח"כ ג'בארין צייץ היום בטוויטר וכתב כי "מי שתומך בסיום הכיבוש, צריך לקוות שקורבין ייבחר בבריטניה. הימין, כאן ושם, מנסה לצייר תמונה רצופת שקרים והסתה, אך אסור לשכוח: התנגדות לאפרטהייד איננה אנטישמיות. היא ההיפך ממנה. בינתיים, דווקא נתניהו שומר על קשר חם עם מנהיגים אנטישמים וגזענים בעולם - אורבן, סלביני, בולסונרו ואחרים".



‏יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה כי ״תמיכתו של ח״כ ג׳ברין בקורבין אינה מפתיעה אלא בעיקר מדאיגה, מדינת ישראל סבלה ועדיין סובלת בשנים האחרונות מדה לגיטימציה בלתי פוסק מצד חברי הרשימה המשותפת ברחבי העולם, ניכר שהם פועלים נגד המדינה ושמה הטוב גם בתוך הפרלמנטים השונים. חברי הכנסת של הימין חייבים להשיב במלחמה הסברתית ולפעול נגד ההסתה הזו, כך אני פועל ובע״ה אמשיך לעשות זאת כדי למנוע מאותם מסיתים לפגוע בשמה הטוב של המדינה".



יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אמר בתגובה כי "שוב ח"כ מהרשימה המשותפת מבהיר שהוא יתמוך בכל מי ששונא אותנו. הוא מבהיר שוב, שכמו שסיעתו גינתה את ההחלטה לקבוע שהחיזבאללה הוא ארגון טרור, כך גם ג'בארין יתמוך בכל מי שתומך באוייב שלנו. לשנאת ישראל יש הרבה צורות - ג'אברין מקפיד לתמוך בכולן. אין לו מקום בכנסת ישראל".



ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, אמר כי "לא פלא ששונא ישראל כמו ג'בארין תומך בקורבין האנטישמי. ג'בארין וחבריו הם תומכי טרור ואין מקומם בכנסת ישראל. כשתקום ממשלה בעז"ה, אפעיל את חוק ההדחה על תומך הטרור הזה וחבריו. לצערנו, האנטישמיות מרימה את ראשה המכוער, אבל ברוח חג החנוכה יימסרו "רבים ביד מעטים וזדים ביד עוסקי תורתך". ח"כ קרעי גם חישב בגימטריה ומצא כי "ציר יוסף ג'בארין וג'רמי קורבין = 1349 = זדים ביד עוסקי תורתך".



כזכור לאחרונה יצא הרב הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, נגד מנהיג הלייבור קורבין ואמר כי הוא אינו כשיר לתפקיד ראש ממשלה. במאמר שפרסם בטיימס וחולל סערה בבריטניה האשים הרב מירוויס את קורבין כי איפשר ל"רעל האנטישמיות" להכות שורש במפלגת הלייבור, והזהיר כי "נשמתה של האומה מונחת על כף המאזניים" בבחירות שיתקיימו ב-12 בדצמבר.