עו"ד גל פלג, חוקר תאונות מטוסים ומומחה לבטיחות טיסה, התראיין בתכניתו של גיא פלג ב-103FM, ושוחח על התרסקות מטוס התובלה של חיל האוויר של צבא צ'ילה, בעת שהיה בדרכו לבסיס באי קינג ג'ורג' בצפון אנטארקטיקה, כש-38 נוסעים בתוכו. בראיון מספר על הסיבות האפשרויות שהובילו לתאונה, על תנאי השטח באזור ההתרסקות, ועל הסבירות למציאת ניצולים.

"מדובר באזור מבודד, לא אזור טיסה רגיל. עם זאת, לא מדובר באזור נתיבי הטיסה מהעמוסים בעולם. מי שטס בו צריך לדעת מה הוא עושה. המטוס הוא מטוס רב מנועי הכולל ארבעה מנועים. המשמעות היא שכיבוי של מנוע אחד או שניים לא אמורה להוות גורם להתרסקות המטוס", אמר פלג על אחת מהסיבות האפשריות שהועלתה בקשר להתרסקות. 

"למרות שמדובר באזור עם תנאי מזג אוויר חריגים, בתקופה זו של השנה, התנאים אינם מסוכנים משום שכרגע קיץ שם. מכיוון שמדובר במטוס צבאי ,יש עליו משואת איתור בוודאות, לכן בטוח ימצאו את המטוס".



מדובר באזור בו יכולים להתבצע תמרונים צבאיים?
"אינני יודע, אני לא מומחה צבאי. פורסם שהמטוס היה בדרך לתחנת מחקר בצ'ילה. מקובל שהתחבורה האווירית אל התחנה היא באמצעות מטוסים מיוחדים המסוגלים לנחות על משטחי אפר ושלג. לפי מה שפורסם, הצוות של המטוס מאוד מנוסה, וזו לא הפעם הראשונה שהוא טס באזור. אחד האתגרים של כל טיסה באזור הזה, היא העובדה שהוא מבודד ומרוחק. מדובר על אזור שבו מאות מיילים של מים, ללא אפשרות לקשר מלבד הקשר הלווייני".

מה הסיכוי למצוא ניצולים?
"אינני יודע לומר. חלק מחוקי הטיסה באזור דורשים הימצאות ציוד חירום במטוס. אמורות להיות סירות שמספיקות לכל הנוסעים במידה ונוחתים בים, יחד עם ציוד להישרדות".