בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) בחודש את הגשת חוות הדעת הפסיכיאטרית הסופית בנוגע לכשירותה הנפשית של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה ובביצוע עבירות מין בתלמידות בבית ספר חרדי במלבורן, לעמוד לדין, זאת לאחר שראש פאנל המומחים לבדיקת מצבה הפסיכיאטרי הודיע שחוות הדעת לא מוכנה. בעקבות כך, בית המשפט דחה את הדיון בעניין כשירותה הנפשית של לייפר ל-14 לינואר. הסיבה לעיכוב בחוות הדעת: המומחים שהיו אחראים על הגשתה לא זכרו שהדיון נקבע להיום.



מטעם הנפגעות של לייפר נמסר: "למה שקרה כאן היום אין שום היגיון. לא יכול להיות שבזמן שאנחנו במתח ובחרדות, רשויות המדינה מתרשלות פעם אחר פעם, וההסגרה נדחית. הגיע הזמן שמישהו בישראל יתעורר ויביא לנו את הצדק". בארגון JCW המלווה את הנפגעות: "מצער ומעציב לראות איך כל פעם מחדש הסגרתה של מלכה לייפר נדחית שוב ושוב. הנפגעות משוועות לצדק ולאחר חוות דעת רבות שניתנו, אין שום חוות דעת שתוכל לשנות את התמונה. בכל יום שההסגרה נדחית זה עוול שלא יכופר".

עו"ד טל גבאי, המייצג את לייפר, מסר: "בעניינה של הגברת לייפר הוגשו עשרות חוות דעת, גם מטעם המדינה וגם מההגנה, שקבעו כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין. שתי חוות דעת קבעו כי היא מתחזה והן נדחו על ידי בית המשפט כליל. אנחנו רוצים לקוות ולהאמין כי רעשי הרקע סביב הפרשה לא יחדרו לחדר הפאנל ואנחנו באמת נקבל חוות דעת אובייקטיבית, העולה בקנה אחד עם כל הקביעות העובדתיות והרפואיות שליוו את הפרשה מיומה הראשון, לפיהן מדובר במישהי החולה בנפשה ולא יכולה לעמוד לדין".

במהלך 2008 החלו להתפרסם באוסטרליה תלונות נגד לייפר מצד תלמידות שלמדו בבית הספר החרדי במלבורן אותו ניהלה, שטענו כי היא ביצעה בהן מעשים מגונים והתעללה בהן במשך שנים.בסוף אותה שנה חזרה לייפר לישראל ומצאה מקלט בקהילה החרדית ביישוב עמנואל. בעת שהותה בארץ הוגש נגדה כתב אישום באוסטרליה הכולל 74 סעיפי אשמה בגין עבירות מין. היא נעצרה בישראל באוגוסט 2014 ושוחררה למעצר בית בבני ברק. הליך הסגרתה בחזרה לאוסטרליה, החל באותה שנה אך נפסק במהלך 2016, לאחר שנקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין. כזכור, בתחילת השנה פתחה המשטרה בחקירה נגד גורמים רשמיים, ביניהם שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחשד לכך שהתערבו באופן לא חוקי כדי למנוע את ההליך.