סטודנט ישראלי הותקף אתמול ברכבת המטרו בפריז, לאחר ששוחח בעברית עם אביו בטלפון הנייד שלו. המקרה התרחש לאחר שהסטודנט, בשנות השלושים לחייו, נכנס לרכבת בשאטו ד'או, ושני גברים ממוצא אפריקאי ששמעו את שיחתו, החלו לצעוק עליו, לקלל ולאיים. לאחר מכן אחד מהם החל להכות את הסטודנט עד שהאחרון איבד את הכרתו. הסטודנט הישראלי הועבר לבית חולים בפריז על ידי עוברי אורח, לאחר שהתוקף נמלט מהמקום. 



יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, והממונה על המאבק באטישמיות במוסדות הלאומיים אמר בתגובה לאירוע כי "לצערנו מסוכן להזדהות כיהודי ברחובות העולם, די לשנאת היהודים. אני דורש ממנהגי העולם לנהוג באפס סובלנות כלפי אנטישמיות".



תגובת משרד החוץ לאירוע: "האזרח שוחרר מבית החולים ונמצא כעת בתחנת המשטרה ומגיש תלונה. קונסול ישראל בפריז, מישל הראל, שוחח עם האזרח ומסייע לו ככל הניתן".



רק לפני שבוע הפרלמנט הצרפתי אישר כי אנטי-ציונות היא צורת ביטוי של אנטישמיות. החוק עבר ברוב של 154 נציגים בעד, בעוד 72 היו נגד בבית התחתון של הפרלמנט. הצעת החוק הובלה על ידי חבר הפרלמנט סילביין מאילארד ממפלגת המרכז, שהיא מפלגתו של הנשיא עימנואל מקרון. בתוך כך, על פי ערוץ החדשות FRANCE24, בזמן ההצהרה הדרמטית בפרלמנט הצרפתי, בשטרסבורג שבמזרח המדינה, מעל 100 קברים יהודיים חוללו בעזרת גרפיטי אנטישמי שכלל צלבי קרס ומימרות שנאה נגד יהודים. על פי גורמי משטרה בכירים באזור, האירוע התגלה מספר שעות לאחר פשע שנאה נוסף שבוצע בכפר לא רחוק מבית הקברות שחולל.