בדרך לבחירות: על שולחן הכנסת הונחה היום (שלישי) הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים על ידי חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מיקי מכלוף זוהר, מאיר כהן, שלמה קרעי וצבי האוזר. הצעת החוק קובעת כי הכנסת העשרים ושתיים תתפזר לפני גמר כהונתה ושהבחירות לכנסת העשרים ושלוש יתקיימו ב-2.3.2020.



בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לפי סעיף 11(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, תקופת הבחירות לכנסת נמשכת כ-90 ימים. בנסיבות החריגות שנוצרו, ולאחר שתי מערכות בחירות סמוכות שבהן לא כוננה ממשלה, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות חדשות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020), כך שתקופת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש תימשך 82 ימים במקום 90 ימים".




יור הועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לאחר שהגיש את הצעת החוק לפיזור הכנסת: "אלה לא הצעות החוק שקיוויתי להגיש כנבחר ציבור, ואני עדיין מקווה שנוכל להסיר אותן מחר לפני חצות כדי להכריז על הקמת ממשלת אחדות רחבה. אם הכנסת אכן תתפזר בעוד יממה, נצא למערכת בחירות קצרה ככל שניתן, ננצח בה ונביא לעם ישראל את השינוי שהוא כה זקוק לו".

בתוך כך, על רקע פקיעת המנדט מחר בלילה, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בכנס השגרירים השנתי כי ההליכה לבחירות היא בלתי נמנעת. "אני מקווה שכשהמצב הפוליטי יסתדר, נראה פה יותר שגרירים ויותר פעילות פרלמנטרית שתוכלו לראות", ציין אדלשטיין, "אנחנו מתמודדים עם מצב מאתגר. קשה להאמין שיש סיכוי להימנע מסיבוב שלישי של בחירות".

עוד הוסיף: "למרבה הצער, אנחנו מצטרפים לקבוצת הדמוקרטיות הפרלמנטריות שחוו דברים כאלה. אני עודני מקווה שאיכשהו המצב הזה , שפוגע בכלכלה, בביטחון, בחברה - יסתדר. אני מודאג מאוד שבגלל המצב הפוליטי, אנו מפספסים הזדמנויות גדולות. בזמן שיש כאלה שמביאים רעיונות חדשים מחוץ לקופסה כדי לפתור את הסכסוך, יש כאלה שמנסים לנצל את המצב הזה כדי להמשיך באותה הגישה של פגיעה בישראל, חרמות על מוצרים יהודיים מיהודה ושומרון וכו'".

גנץ וראשי הרשויות. צילום: אלעד מלכה


בתוך כך, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה בלשכתו בכנסת. גנץ אמר לנוכחים: "ללא קשר למה שיקרה ב-36 השעות הקרובות, אתמוך בכל פעולה הקשורה בצרכי הביטחון והצרכים האחרים של הרשויות בעוטף ובכלל המרחבים המבצעיים של מדינת ישראל. נגבה כל ממשלה בכל פעולה נכונה שתביא לשקט ארוך טווח כמו גם לפיתוח תוכניות והקצאת תקציבים נדרשים לרשויות בדרום".
 
גנץ חזר על התחייבותו להחזרת השקט וההרתעה ולקידום מציאות אחרת עבור ילדי הדרום והבטיח כי תמיד יעמוד לצידם ויהיה זמין עבורם 7\24. במפגש לקחו חלק בין השאר ראשי הרשויות: אלון דוידי (שדרות), איתמר רביבו (חוף אשקלון), גדי ירקוני (אשכול) ואופיר ליבשטיין (שער הנגב). כמו כן הצטרף למפגש ח"כ אלון שוסטר שערך דיון בנושא היום בכנסת וכן נציגים נוספים מיישובי האזור.