נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מנה היום (שלישי) את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ואת האמיר של קטאר, שייח' תמים בן חמד אל-תאני כמנהיגים המעורצים עליו. במפגש עם סטודנטים מאוניברסיטת Qַַ&A, התקשה ארדואן לציין מנהיג מעורר השראה באירופה. "כשאשר מסתכלים על אירופה, רואים שיש שם משבר הנהגה חמור, ואקום בנהגה", אמר ארדואן. "אני לא מוצא בתוכי את האומץ לומר אם מנהיג כזה או אחר משמש דוגמה באירופה".

ארדואן שיבח את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואמר שמדובר במנהיג ישיר שאומר מה שהוא חושב. "בין אם אתם אוהבים אותו ובין אם לא, מר טראמפ הוא שם חשוב. אין לו אג'נדה נסתרת", ציין נשיא טורקיה. "הוא אומר את הדברים בצורה גלויה וברורה, ואני מדבר איתו באופן גלוי מאוד".

רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
לפי ארדואן, גם לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "אין אג'נדה נסתרת" והוא נוהג כלפי טורקיה בכנות. ארדואן הוסיף שהוא מאמין שהוא ונשיא רוסיה יוכלו להביא שלום לסוריה. על האמיר של קטאר אמר ארדואן שהוא "מנהיג צעיר ודינמי" שתומך במדינות נחשלות.

ארדואן חיזק את הקשר עם מנהיגי ארה"ב ורוסיה. בשבוע שעבר, בשולי פסגת נאט"ו בלונדון, אמר טראמפ שהיחסים שלו עם טורקיה נפלאים, זאת למרות שארה"ב שוקלת להטיל סנקציות על טורקיה, מפני שרכשה מערכת הגנה מטילים מרוסיה. לפני כחודש טראמפ אירח את ארדואן בבית הלבן, בצל הנסיגה האמריקנית מצפון סוריה והמתקפה הטורקית נגד הכורדים. טראמפ אמר באותה פגישה שהוא "מעריץ גדול" של נשיא טורקיה.
נשיא טורקיה נשאל על הדמויות ההיסטוריות שהשפיעו עליו וציין את הנביא מוחמד ואת מוסטפא כמאל אטאטורק, מייסד טורקיה המודרנית. מנהיגי העבר ששימשו לו השראה היו קנצלר גרמניה גרהרד שרדר וראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני.