גרמניה היא כיום מובילת העולם החופשי במאבק נגד השעון המתקתק של שיבוש אקלים כדור הארץ בשל השפעת בני האדם. ביום שישי תסתיים במדריד ועידת האקלים העולמית ה־25 ובעיתוי הקריטי הזה לעתיד כדור הארץ, אנו פוגשים את  ד"ר סוזנה ואזום־ריינר, שגרירת גרמניה בישראל, לראיון בלעדי ל"מעריב". 
רוב מדינות העולם, ביניהן גם ישראל וגרמניה, התחייבו להיאבק יחד בכל הכוח בשינוי האקלים משום שזהו אחד האתגרים הגדולים בפניהם עומדת האנושות במאה הזו. תוצאותיו השונות מורגשות באופנים רבים ובכל מקום בעולם, ואם לא תושג המטרה של הקהילה הבינלאומית להגביל את התחממות כדור הארץ ל־2 מעלות צלסיוס ובמקרה האידאלי ל־1.5 מעלות צלסיוס, כולנו עלולים לשאת בתוצאות כבדות משקל. לכן כבר חודשים רבים יוצאים אנשים לרחובות, בכל מקום בעולם, גם בתל אביב וברלין. 
השגרירה מדגישה כי דאגתם של אנשים רבים בעולם יותר ממוצדקת ומסבירה את הקשר, שבישראל לא תמיד ברור לנו, בין ביטחון לאומי לבין השלכות משבר האקלים: "שינוי האקלים מהווה איום על הביטחון והסדר העולמי שלנו וההשלכות השליליות שלו יורגשו בגרמניה ובישראל כאחד. לפי התרחיש החמור ביותר של הבנק העולמי, עד 2050 יורחקו מבתיהם בסך הכל 140 מיליון בני אדם כתוצאה משינוי האקלים. כלומר עקב בצורות, הצפות וסערות. כבר כעת מתרבים סכסוכים על אדמה ואוצרות טבע".

ואזום־ריינר מוסיפה כי "מדיניות האקלים הינה אתגר גלובלי שניתן להתגבר עליו אך ורק באמצעות תשובה משותפת כמו הסדרים פרטניים לסחר בפליטת גזי חממה בהם דנים כעת במדריד. מהסיבה הזאת תעמיד ממשלת גרמניה את הנושא 'אקלים וביטחון' במוקד הנשיאות הגרמנית במועצת הביטחון של האו"ם ביולי 2020. גם במסגרת האיחוד האירופי נמשיך ונפעל כדי שמדיניות האקלים תעמוד בראש סדר העדיפויות כשיחד עם הרוב המכריע של המדינות החברות באיחוד פועלת גרמניה לעגן את יעד הניטרליות בפליטות הפחמן כאסטרטגיה עד 2050".

צילום: שגרירות גרמניה בישראל
באשר לחשיבות הרבה שבה מתייחסים לנושא בגרמניה, מספרת השגרירה ואזום-ריינר: "בגרמניה תפסה מדיניות האקלים מקום מרכזי בדיון הפוליטי. אנשים רבים רואים בדאגה מפני התחממות כדור הארץ עדיפות עליונה ולפי סקרים עדכניים סבורים 81% מהגרמנים שיש צורך 'גדול' או 'גדול מאד' להתערבות פעילה מצד הדרג המדיני. ממשלת גרמניה החליטה לאחרונה על 'חבילת אקלים' רחבה שנותנת מענה לשאלה חשובה זו שנוגעת לעתיד של כולנו". 
 בכל הנוגע לחלקה של ישראל במאבק אומרת שגרירת גרמניה: "כל מדינה יכולה וחייבת לתרום את חלקה, באמצעות יצירת תודעת אחריות אצל האנשים, חקיקה בנושא הגנת האקלים, קידום פעילות החברה האזרחית ועוד. אנחנו למשל משתפים פעולה בישראל עם ארגון 'אקופיס' על מנת לחדד את מודעות הדור הצעיר לנושא שינוי האקלים". 
לסיום היא מדגישה: "ישראל הינה אחת המדינות החדשניות ביותר בעולם. יש לה ניסיון רב בניהול הסביבה. במאבק נגד שינוי האקלים אנחנו - גרמניה, האיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית – זקוקים לרוח החדשנות הישראלית הזו, לידע הטכנולוגי והדיגיטלי ולחברות הסטארטאפ שלה כדי להגות רעיונות חדשים במאבק נגד שינוי האקלים. על מנת להגן בצורה טובה יותר על כוכב הלכת שלנו, עלינו לשנות מהיסוד את ההתנהלות הנוכחית שלנו בנושאי כלכלה ואנרגיה והזמן דוחק. אנחנו חייבים לפעול יחד".