נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתכנן לחתום היום (רביעי) על צו המקצץ בסיוע פדרלי למכללות שלא נאבקות מספיק באנטישמיות, כך אמר גורם בכיר בממשל. "הצו ירחיב את ההגנות מפני אפליה על פי חוק זכויות האזרח גם לאנשים שהיו נתונים לאנטישמיות בקמפוסים במכללות", אמר הגורם.



על פי החוק אסור אפלייה על רקע גזע, צבע ומוצא לאומי בתכוניות ופעילויות המקבלות סיוע פיננסי. "רק מכיוון שמישהו יהודי אינו אומר שעליו להיענש ולא לקבל את אותן ההגנות מאפליה", אמר הגורם.



מהליגה נגד השמצה, העוקבת אחר מעשי גזענות, נמסר כי היא רשמה 201 אירועים אנטישמיים במכללות ואוניברסיטאות בשנת 2018, לעומת 204 בשנה הקודמת. תנועת החרם BDS זוכה לתמיכה גוברת והולכת בקרב סטודנטים באוניברסיטות ובמכללות בארצות הברית בשנים האחרונות. עם זאת התנועה זוכה להתנגדות מקרב שתי המפלגות בקונגרס האמריקאי. 



שר החוץ ישראל כץ אמר כי הוא "מברך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כוונתו לחתום על צו נשיאותי למאבק באנטישמיות באוניברסיטאות וקולג'ים בארה"ב, ומניעת מימון פדראלי ממוסדות שלא ימנעו אנטישמיות בתחומן. במסגרת הצו תוגדר היהדות הן כדת והן כלאום, מה שיאפשר מאבק יעיל יותר נגד תנועת החרם האנטי-ישראלית בקמפוסים.
"בנוסף צפוי הממשל  לאמץ את הגדרת האנטישמיות של IHRA הקובעת אנטי ישראליות כאנטישמיות. אלה צעדים משמעותיים ביותר במאבק באנטישמיות המתמשך ובתנועות החרמות. אני קורא לעוד למדינות לאמץ צעדים דומים". 

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הגיב להחלטת הנשיא, כחלק ממאבק משרדו בקמפיין הדה לגיטימציה נגד ישראל, האנטישמיות וארגון ה-BDS.

"אני מברך את הנשיא טראמפ על החלטתו המשמעותית, שתסייע למאבק באנטשימיות וב-BDS. החלטה זו תפגע קשות ביכולת של ארגוני החרם לאיים על יהודים וגורמים פרו-ישראליים בקמפוסים ומחוצה להם. העלייה המדאיגה במקרי האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בעולם מחייבת צעדים דרמטיים. אפעל מול מדינות נוספות כדי שיכירו ב-BDS ובשנאה לישראל כאחד ממחולליה הגדולים של האנטישמיות", אמר השר.