יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מסר היום (רביעי) הצהרה מיוחד לתקשורת ובה התייחס ליציאה הצפויה למערכת בחירות שלישית והאשים את מפלגות כחול לבן והליכוד: "שתי המפלגות הגדולות שיש להם 65 מנדטים נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל במשך חודשים גם במישור המהותי שתיהן לא רצו אחדות אלא בחירות מוקדמות. הם שיחקו משחק כפול. כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה ורימו את הבוחרים שלהם".

עוד הוסיף ליברמן: "הליכוד לא היה מעוניין בממשלה רחבה או צרה אלא רק ממשלה של 61 בלי ישראל ביתנו על מנת לפתור בעיות שלא קשורות. גם כחול לבן בגלל עניינים פנימיים לא רצו להקים ממשלת אחדות. הם מקווים להגיע ל-67 68 מנדטים וגוררים את ישראל למערכת בחירות נוספת".
בהתייחסו לעמדת מפלגתו אמר: "ישראל ביתנו לא פסלה אף אחד אבל אמרנו שלא נכנס לממשלה בשביל כיסא אלא על מנת להוביל שינוי. אני פרשתי מתפקיד שר הביטחון בגלל הכניעה לטרור וכל מה שראינו בחודש האחרון מאשר את זה. הפקירו את תושבי הדרום והניסיון לקנות שקט בכסף קטארי כשל".

 
בנוגע למשא ומתן הקואליציוני אמר: "גם על דת ומדינה דיברנו על תחבורה בשבת גיורים ולא קיבלנו תשובה מספקת. אנחנו אנשים שקודם כל נאמנים לערכים שלנו. לא מרמים אף אחד. שמרנו על התנהלות אחראית ממלכתית. לא הסכמנו להחליף את יו"ר הכנסת או יו"ר הוועדה המסדרת. לא הסכמנו לתמוך בחוק שמונע מחבר כנסת שיש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה. אמרתי כמה פעמים לא משנים את כללי המשחק תוך כדי משחק".

על כחול לבן: "ראיתי את הח"כים של כחול לבן יוצאים מגדרם לרצות את הח"כים החרדים. למרות אותה סיסמה של ממשלה חילונית לאומית. הדבר היחידי שנשאר זה הדף הריק עם החתימה של בני גנץ למטה. אני חושב שעשינו הכל על מנת להקים ממשלה לאומית רחבה. אנחנו פונים לאנשים השפויים. אנחנו לא יכולים לקבל את העובדה שבעיה אישית של ראש הממשלה מנהלת את המדינה. ששלושה רמטכ"לים רצו להקים ממשלה עם איימן עודה והרשימה המשותפת. אנחנו מבדילים בין הציבור הערבי כולו לבין אותם ח"כים שבמקום לעודד שילוב של ערבים בחברה הישראלית מובלים אותו לעימות".

ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת בתגובה לדברי ליברמן: ‏"אנחנו מבדילים בין הציבור הרוסי לגזען המושחת שעומד בראש מפלגת קש שקוראים לה ישראל ביתנו. התקציב היחיד שליברמן העביר בחייו היה לתוך חשבון הבנק של בתו. 15 מנדטים לרשימה המשותפת תחזיר אותו להיות בריון לא רלוונטי".