התעשייה האווירית לישראל מסרה היום (רביעי) כי בבדיקות איכות שביצעה לאחרונה התגלו "אי סדירים" בייצור חלק שהותקן במספר ממטוסי מטען שהוסבו לדגם 737. לפיכך, בתעשייה האווירית ממליצים למפעילי 47 המטוסים שלא להטיסם עד שתתקבל תוצאת הבדיקה על ידי רשות התעופה האזרחית לישראל.



חברת התעופה האוסטרלית קאנטאס מסרה בתגובה כי היא הוציאה ארבעה מטוסי 737 מחוץ לשירות. מהחברה האוסטרלית נמסר כי התעשייה האווירית הסבה את ארבעת המטוסים 737-300 ממטוסי נוסעים למטענים עבורם בשנת 2006. עוד נמסר כי החלק המושפע הוא מחסום קשיח בקדמת תא המטען המהווה גורם בטיחות נוסף, המפריד בין בטן המטוס לתא הטייס. הוא הותקן במהלך ההמרה ממטוס נוסעים למטוס תובלה ולא היווה חלק מייצור המטוס, ולכן הוא אינו חלק ממערכות קריטיות הטיסה.
כזכור, מדינות רבות, ביניהן  גרמניה, סין ובריטניה, החליטו לאסור את השימוש במטוסי בואינג 737 MAX8, זאת לאחר שני מקרים של התרסקויות בשנה האחרונה, האחד של חברת אתיופיאן איירליינס, והשני של חברת ליון אייר שהתרסק לאחר שהמריא מנמל התעופה בג'קרטה, אינדונזיה. כמו כן גם סוכנות בטיחות התעופה האירופאית (EASA) השייכת לאיחוד האירופי, הודיעה כי היא מקרקעת את המטוס ולא תאפשר נחיתות או המראות שלו משטחי האיחוד.

בהתרסקות המטוס האתיופי נהרגו 157 בני אדם, בהם הישראלים שמעון ראם-ביטון מזכרון יעקב ואברהם מצליח ממעלה אדומים. המטוס המריא בשעה 8:38 בבוקר מנמל התעופה באדיס. צילומים מהזירה הראו חלקים מפויחים של המטוס ופריטים הרוסים של הנוסעים, כאשר אחד מעדי הראייה סיפר כי כאשר המטוס פגע בקרקע, התרחשו פיצוץ ושריפה גדולים "שלא יכולנו להתקרב אליו". "הכל בער", אמר.