מגזין TIME בחר היום (רביעי) באקטיביסטית השוודית גרטה טונברי, בת ה-16, לאשת השנה ל-2019, זאת בזכות מאבקה למען עצירת ההתחממות העולמית ושינויי האקלים. "בזכות השמעת אזעקה בנוגע ליחסי האנושות עם הבית היחידי שיש לה וקול שמתעלה על רעשי הרקע בעולם מפולג, ועל כך שהראתה לכולנו איך זה יכול להיראות כאשר דור חדש לוקח את ההובלה, גרטה טונברי היא אשת השנה של מגזין TIME", הוסבר בנימוקי הבחירה. 



יש לציין כי טונברי היא האדם הצעיר ביותר שזכה בתואר. בשיחה עם המגזין האמריקאי בחודש שעבר, מסרה הצעירה בת ה-16: "הייתי רוצה לומר לנכדיי שעשינו כל מה שיכולנו, ושעשינו את זה עבורם ובשביל הדורות הבאים".


טונברי התפרסמה באוגוסט 2018, כאשר יזמה הפגנה בנושא משבר האקלים ליד בניין הפרלמנט השוודי. בעקבות זאת, בנובמבר 2018 היא נשאה דברים בוועידת TED בסטוקהולם, ובדצמבר נאמה בפסגת האו"ם בנושא שינויי האקלים. בינואר 2019 הוזמנה לשוחח עם משתתפי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ובספטמבר 2019 נאמה בוועידת האקלים של האו"ם.



טונברי הוכתרה כבר בדצמבר 2018 כאחת מ-25 בני הנוער המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2018. לרגל יום האישה הבינלאומי, היא הוכתרה כאישה החשובה ביותר בשוודיה לשנת 2019. כמו כן, היא הייתה מועמד לפרס נובל לשלום לשנת 2019.