מספר שעות לפני תום המנדט ופיזור הכנסת, בכירים בליכוד הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו להצהיר כי הוא מוותר על חסינותו תמורת הקמת ממשלת אחדות עם כחול לבן, זאת על מנת "לחשוף" את הסרבנות לכינון ממשלה עם הליכוד במפלגתו של בני גנץ.



מהליכוד נמסר בתגובה: "כחול לבן בבולמוס של ספינים, אחרי שהכשילו בכל דרך אפשרית ממשלת אחדות ונכשלו בהקמת ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי ואיימן עודה. נותרו עוד כמה שעות. אם כחול לבן יסכימו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, ניתן להקים ממשלה מייד ולמנוע בחירות".

במקביל, יו"ר סיעת הליכוד ומקורבו של רה"מ, ח"כ מיקי זוהר, קרא לנתניהו להגיש בקשה לחסינות "בכחול לבן יודעים היטב שוויתור על בקשת החסינות משמעו סופו של עידן נתניהו. לכן, אני קורא שוב לראש הממשלה: הגש את בקשת החסינות וכך נקבל אותך רגוע ושקט לעבודתך למען אזרחי ישראל ונמנע מהתקשורת ומהשמאל את החגיגות על חשבוננו. אין לי ספק שאתה תוכיח את חפותך מיד בתום כהונתך בע״ה", כתב זוהר בטוויטר.

 
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נשא מוקדם יותר דברים בכנס החירום לשמירה על שלטון החוק שהתקיים בכנסת. "המפגש הזה הוא מפגש חשוב. יש חשיבות גדולה לאכפתיות שלכם במקום לשבת במשרדים השונים ולהשמיע כאן קול זעקה. ביום שיפסיק להיות אכפת תהיה בעיה חמורה עוד יותר. היום בעיניי יש לאקונה בפעילות הממשלה. יש יותר ממשרד אחד שבו השר הממונה עסוק בלתקוף את המשרד שעליו הוא ממונה. התפקיד של שר הוא אכן לפעול לשפר את המערכת ולא להיות "קצין תורן", אבל המרחק בין ביקורת לבין השתלחות הוא גדול, והמרחק בין השתלחות להסתה הוא קטן", אמר.
 
יו"ר כחול לבן הוסיף: "הביקורת על מוסדות אכיפת החוק היא חשובה מאוד. אני לא משפטן, כמפקד לשעבר אני נסמכתי על הגופים השונים. צריך להיזהר מאוד שביקורת לא תהפוך להסתה. אני חושב שחשוב להשמיע את הביקורת כלפי המערכות בכלים הרבים שישנם. גם כשהייתי רמטכ"ל לא הייתי חסין מפני ביקורת בצבא כלפי".