ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, התייחס הערב (רביעי) ליום האחרון לפקיעת המנדט להרכבת ממשלה: "בשעות האחרונות כחול לבן עושים מבול של ספינים. הם רוצים להסתיר את העובדה שהם עשו הכל כדי להימנע מהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה שהייתה מספחת את בקעת הירדן ומחילה את הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון. הם ניסו לעשות הכל כדי להקים ממשלת מיעוט עם תומכי הטרור איימן עודה ואחמד טיבי וגם בזה הם נכשלו. הם כפו עלינו בחירות חדשות. זה מיותר וכדי למנוע שזה יחזור על עצמו עוד פעם יש רק דבר אחד לעשות וזה לנצח ולנצח בגדול - וזה מה שנעשה". מכחול לבן מסרו בתגובה:"נתניהו, תשמור קצת שקרים גם לקמפיין".



בתוך כך, התראיין ח"כ דוד ביטן הערב לחברת החדשות והתייחס למצבו של ראש הממשלה: "נתניהו מקבל את הצ'אנס האחרון שלו. נקודה. הוא יצטרך לעשות את העבודה ולהביא אותה. אם לא יהיה לו 61 מנדטים הוא שוב לא יוכל להקים ממשלה פעם הבאה. עכשיו אנחנו מקבלים צ'אנס נוסף ואנחנו צריכים לקחת את זה בשתי ידיים".
הבוקר, התראיין ביטן לבן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לשמועות על מגעים להקמת ממשלת אחדות והבהיר שמדובר בספינים, הסביר מדוע הוא חושב שקיום פריימריז במפלגה יהווה טעות והתייחס לפוסט של יו"ר אביגדור ליברמן, בו הטיח ביקורת בראש הממשלה בנימין נתניהו.

ככל הנראה הולכים היום לבחירות בפעם השלישית.
"אלא אם תהיה הפתעה של הרגע האחרון כנראה נלך לזה. הכל זה ספינים ולכן החלטתי לא להתראיין בחודש האחרון"

 דוד ביטן ובנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דוד ביטן ובנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


נתניהו צריך להודיע שהוא מוותר על החסינות?
"זה גם כן ספין. אין לו רוב לחסינות היום בכל מקרה. בגלל שהולכים לבחירות כחול לבן רוצים להראות שנתניהו רוצה את החסינות. זו אגב זכותו לבקש אותה והוא צריך לקבל החלטה אישית".

הסקרים מראים שגדעון סער דווקא מגדיל את גוש הימין. אחד מראשי בלוק הימין הבהיר ב'ישראל היום' שאחרי הבחירות לא יהיה עוד בלוק הימין.
"כולם יודעים מי זה. נפתלי בנט כמובן. גדעון אולי מגדיל את גוש הימין ומביא מנדטים לש"ס ובנט אבל אותי מעניין גודלו של הליכוד. אין ויכוח שנתניהו יביא את המנדטים. אם הוא יודח מהליכוד עשרה מנדטים לא יצביעו לליכוד. להחליף את נתניהו ולהדיח אותו מהמפלגה לא משרת את המפלגה".

אין ליכודניקים שמדירים את הליכוד בגלל כתבי האישום של נתניהו.
"עשרה בוחרים בו ושניים גם עוזבים. ברגע שתהיה הדחה של נתניהו יקרה אפקט דומינו והליכוד יאבד מנדטים רבים. אם נתניהו יודח הליכוד ירד בשמונה מנדטים. אני מנסה כיום להשיג חתימות לביטול הפריימריז. כבר השגתי תוך יום 500 חתימות מתוך ה-800 הדרושים לכך. זה מאוד קשה אך אולי אצליח".

אני לא זוכר פוסט חריף כמו זה שפרסם אביגדור ליברמן.
"אתה צודק, זה פוסט חריג. אני לא יודע מה קרה לליברמן".


הוא רוצה ממשלת אחדות.
"הוא בוקר אחד אומר שהוא מוכן ללכת לממשלת ימין צרה ולמחרת אומר את ההיפך. זה לא ליברמן שאני מכיר".

הוא כתב בפוסט שלו על מסע ההכפשות שהוא עבר על ידי אנשי נתניהו ושהליכוד השקיע לקחת לו את הקול הרוסי.
"אני באמת לא יודע מה קורה לבן אדם הזה. הוא תמיד אומר שנתניהו לא בסדר אך כשלליברמן היו בעיות משפטיות, נתניהו הוכיח נאמנות אליו ושם אותו מספר שתיים שלו עד שזוכה. הוא לצערי עובד הפוך".

אם היועמ"ש יחליט שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה?
"אני לא רואה את זה קורה. אז באמת נתניהו יהיה צודק בטענותיו שמדובר כאן בהפיכה שלטונית".

אם זה לא קורה, נתניהו טועה?
"אני לא רוצה להתייחס לפרקליטות. השאלה היא איך ייתכן שחלק גדול מהעם מאמין שזה באמת קורה. זה העניין האמיתי וצריך לעשות בדק בית בנושא".

לסיום, הסקרים מראים 52 לימין. צריך להיערך לתום עידן נתניהו?
"אני לא יודע. התוצאה הבאה היא הצ'אנס האחרון של נתניהו להוביל את המדינה. חלק מאנשי הימין לא באו להצביע בבחירות האחרונות. בגדול אפשר לשפר את זה. אם נתניהו לא יצליח להביא 61 ולא יוכל להרכיב ממשלה, או שנהיה באופוזיציה או שנצטרך לעשות חושבים מחדש".