אזרחי בריטניה הולכים היום לקלפיות על מנת לבחור את הפרלמנט החדש, בפעם השלישית בתוך ארבע וחצי שנים, באחת ממערכות הבחירות החשובות ביותר זה עשרות שנים, אחרי השיתוק הפוליטי שגרם משבר הברקזיט
 
סקר אחרון שפורסם אתמול העניק לשמרנים של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון סיכוי גבוה להשיג רוב, אולם הפער מול הלייבור של ג'רמי קורבין הצטמצם משמעותית בימים האחרונים והפרשנים מעריכים כי עדיין קיים סיכוי שלא תהיה הכרעה ברורה.
 
מדגם של מכון YouGov, שבחן את כוונות ההצבעה בכל המחוזות ברחבי בריטניה, מצא כי השמרנים צפויים לקבל 339 מושבים, עלייה של 21 מושבים לעומת הבחירות ב־2017, שמספקת רוב קטן של 28 חברי פרלמנט, אולם מדובר בירידה משמעותית של 20 מושבים לעומת הסקר הקודם, כשבמקביל הלייבור עלתה ב־20 מושבים וצפויה לקבל 231 צירים. המפלגה הסקוטית צפויה לקבל 41 מושבים, בעוד התחזית של הליברל דמוקרטים עומדת על 15 חברי פרלמנט.
 

הקלפיות ייסגרו הלילה בחצות (שעון ישראל) ולאחר מכן תחל ספירת הקולות, כשהתמונה צפויה להתבהר בשעות הבוקר. אם השמרנים אכן יזכו ברוב, ג'ונסון צפוי להגיע כבר מחר לארמון בקינגהאם כדי לקבל את אישור המלכה אליזבת השנייה להקים ממשלה חדשה, והוא צפוי ליישם את הבטחתו לבצע את הברקזיט עד סוף החודש הבא.