על רקע מבטים נוסטלגיים של העוברים והשבים, סמל תל אביבי נכנס לדפי ההיסטוריה. הבוקר (חמישי) החלו עבודות הריסת בית מעריב המיתולוגי ברחוב קרליבך בעיר. עבודות ההריסה החלו בחלקו הצפוני של המבנה הוותיק, והן יתבצעו בשלבים.



"יש כאן תחושה של צפייה בחתיכת היסטוריה, לצד התרגשות. הבניין הזה מספר את סיפורה של המדינה במשך הרבה מאד שנים. טובי העיתונאים והצלמים היו כאן, כתבו ושיתפו על התפתחותה של מדינת ישראל לדורותיה", אמר צלם ותיק.



בניין מעריב נחנך לפני קרוב ל-63 שנים בשנת 1957, והצומת, שבה גשר על שם העיתון, נקראת עד היום צומת מעריב. לפני כשלוש וחצי שנים, נהרס הגשר בצומת לרגל עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הנחפרת בימים אלו.



במקום המבנה שייהרס, מגדל חדש, שישמש כבניין משרדים,  יבנה על ידי חברת הכשרת היישוב . נכון להיום, קיבל המבנה היתר להתנשא לגובה של 42 קומות. יזמי הפרויקט ביקשו שגובה המגדל יוגדל ל-60 קומות, אלא שיש מחלוקת בנושא נוכח היותו של הבניין סמוך לנתיב הנחיתה של מטוסים המנמיכים מעל שמי תל אביב בדרכם לנחיתה בנמל התעופה בן גוריון. סוגיית גובה הבניין טרם הוכרעה, וההחלטה הסופית צפויה להתקבל במועצה הארצית לתכנון ובנייה.



בנתיים, עבודות ההריסה והפינוי החלו בקצב מואץ, ואמורות להסתיים תוך חודש ככל היותר. לאחר מכן, יחלו עבודות בניית המגדל, שיהפוך לחלק מקו הרקיע של מבנים הצצים בזה אחר זה באזור. לא הרחק משם, יושלם בקרוב פרויקט TLV, לאחר שהשוק הסיטונאי נהרס. "הכל משתנה אך הגעגועים נשארים בלב",  אמר עובר אורח שעצר לרגע על רקע עבודות ההריסה.



חשוב להבהיר, מערכת מעריב פועלת מזה חמש שנים בבניין לא הרחק מהמבנה המיתולוגי, ברחוב האחים מסלאויטה 15. המבנה שנהרס הוא בבעלות קבוצת הכשרת היישוב.