ה"קדם אירוויזיון" חוזר: תאגיד השידור הישראלי שהחל לפעול לפני כשנתיים וחצי, ואחראי על שליחת הזמר הישראלי לתחרות באירופה, החליט להשיב את תהליך בחירת הנציג המקומי לערוץ "כאן 11", המשמעות - החל מהעונה הבאה, "הכוכב הבא" לא תבחר יותר את האדם שייצג את ישראל באירוויזיון. בתאגיד הוחלט להוציא "קול קורא" לחברות הפקה שיציעו פורמטים לתכנית, אשר תשודר החל מ-2021 ב"כאן 11".



ה"קדם אירוויזיון" ששודר ברשות השידור היה במשך שנים רבות תחרות יוקרתית אליה ניגשו זמרים מהשורה הראשונה בישראל, אך במתחילת שנות ה-2000 החלה קרנו לרדת ולעיתים נבחר הזמר או השיר הישראלי על ידי וועדה פנימית ללא הצבעות מהציבור. 





החל משנת 2015 נקבע כי במתמודד הזוכה בריאליטי "הכוכב הבא" יהיו נציג ישראל באירוויזיון בשנות הזכייה שלו, והנציגים שנשלחו מטעם התוכנית הם נדב גדג', חובי סטאר, אימרי זיו, נטע ברזילי (שלאחר מכן זכתה באירוויזיון 2018) וקובי מרימי, שזכה בעונה השישית, והיה הנציג של ישראל באירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב. 



כזכור, כבר בתחילת שנת 2018, עם עליית תאגיד השידור הישראלי, על חובותיה של רשות השידור, עלו קריאות להחזיר את ה"קדם" ל"כאן 11". לאחר זכייתה של נטע ברזילי בתחרות נפלה במפתיע על תאגיד השידור המשימה המורכבת בתולדותיו, הפקת אירוויזיון בישראל בעלות של מיליוני שקלים. בעקבות כך, ב"כאן" החליטו לדחות את ענייני הקדם. הוויתור הוא תוצאה של עלות, לוחות זמנים צפופים והצורך להתמקד בהפקת האירוויזיון בישראל.