מסתמן: ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות של המשטרה לשעבר, תנ"צ גיא ניר, הנמצא בחופשה כפויה מזה כארבע שנים יחתום על פרישתו מהשירות ובתמורה המשטרה תבטל אישומים נגדו בגין דיווח כוזב והתנהגות שאינה הולמת, כך עולה מהליך גישור המתנהל בימים אלו וחלק מפרטיו נחשפו באקראי במהלך דיון אחר בו תובע תנ"צ ניר עיתונאית בכירה.

נציין כי במשטרה טרם התקבלה החלטה, אולם בהחלט בוחנים אפשרות לפיה תנ"צ ניר יסכים לפרוש מהמשטרה יקבל הסכם פרישה ותנאי פנסיה מלאים ובנוסף לאור העובדה שלא יהיה שוטר יבוטלו האישומים שהוגשו נגדו.

נדגיש כי מי ששלח את המשטרה ואת ניר לגישור הוא שופט בית הדין למשמעת של המשטרה, חנן אפרתי. ניר היה מי שחשף כשלים לכאורה בהתנהלות יחידת העילית של המשטרה להב 433 ועמד מאחורי צ', הקצינה הנמצאת בהשעייה שהתלוננה על הטרדה מינית על ידו ראש להב 433 לשעבר ניצב רוני ריטמן, תלונה שנסגרה במח"ש והובילה לפרישתו של ניצב ריטמן מהמשטרה.
נוסיף כי במשך ארבע השנים האחרונות ניהלו תנ"צ ניר והמשטרה מאבק דו צדדי זאת לאחר שהתקבל בשעתו דוח קצין בודק, אותו מילא ניצב דוד ביתן, שהונח על שולחנו של המפכ"ל לשעבר אלשיך ובו נטען על התנהלות בלתי תקינה של ניר ועל קשר לכאורה תמוה עם הקצינה צ'.

בעקבות אותו דוח החליט המפכ"ל בדימוס לבקש את סיום שירותו של תנ"צ ניר והשעה אותו מתפקידיו במשטרה כאשר במשך כל אותה תקופה ממשיך ניר לקבל משכורת מלאה ואף הוצמד אליו הרכב המשטרתי. לאחרונה' במהלך דיון בבית הדין המשמעתי הציע אב בית הדין השופט בדימוס אפרתי כי הצדדים ילכו להליך גישור כדי למצוא הליך הולם וראוי הן לקצין והן למשטרה. בתום סדרת פגישות הועלתה הצעה לפיה תנ"צ ניר יסיים את שירותו במשטרה עם כל התנאים הנלווים ובתמורה המשטרה תבטל את האישומים נגדו. עוד מבקש ניר לקבל החזר מלא על כספים שנדרש לשלם בגין שכר טרחה לעורך דינו. התנאים וההצעה נבחנים בימים אלה במשטרה ונראה כי הרצון לסיים את הסאגה יוביל להחלטה לאמצם, אולם לא ברור עדיין אם במלואם.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תנ"צ ניר במשטרת ישראל ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו. טרם התקבלה החלטה בעניין".