התובע הכללי בניו ג'רזי הודיע הערב (חמישי) כי אירוע הירי שהתרחש במרכול הכשר בעיר ג'רזי שבמדינת ניו ג'רזי ביום רביעי בוצע על רקע אנטישמיות ושנאת אכיפת החוק. את הירי ביצעו פרנסין גרהאם ודייוויד הנדרסון, חבר בקהילת העבריים השחורים לשעבר, שהעלה לרשתות החברתיות פוסטים אנטישמיים. 



"הראיות מצביעות על מעשה שנאה", אמר התובע הכללי גורביר גרואל. "אני יכול לאשר שאנחנו חוקרים את העניין הזה כמעשה פוטנציאלי של טרור מבית, המונע הן על ידי אנטישמיות והן על ידי אמונה נגד אכיפת החוק".



באירוע נהרגו לאה מינדל פרנץ בת ה-33, רעייתו של בעל המרכול ואם לשלושה, ומשה הרש דויטש בן -24, חסיד סאטמר משכונת וויליאמסברג בניו יורק. כמו כן נהרג הבלש ג'וזף סילס, בן 40 ואב לחמישה, בעל ותק של 15 שנה במשטרת ניו ג'רזי, ששירת ביחידה שפעלה להוציא כלי נשק מהרחובות. היורים נהרגו אף הם בתום האירוע הקשה שהתרחש באזור בג'רזי סיטי הנחשב "יהודי", סמוך לבית כנסת ומכולת כשרה.



גורמי החקירה מסרו תחילה, כי הרקע אינו מסתמן כפיגוע טרור או בעל מניעים אנטישמיים, אולם ככל שהשעות נקפו, החלה להשתנות התמונה, והרשויות הבהירו כי יש סימנים שמעידים על כך שההתקפה הייתה מכוונת.



בנוסף, לפי ה"ניו יורק טיימס", אחד החשודים בביצוע הירי פרסם טרם האירוע פוסטים אנטישמיים ואנטי משטרתיים בחשבונו ברשתות החברתיות. ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר לאחר בדיקת התיעוד ממצלמות האבטחה באזור, כי "בהתבסס על החקירה הראשונית שלנו, אנו מאמינים כעת כי היורים תכננו להגיע מראש למקום בו תקפו. כדי לנקוט במשנה זהירות, הקהילה עשויה לראות משאבים משטרתיים נוספים בימים ובשבועות הקרובים. אין לנו שום אינדיקציה שיש איומים נוספים".