יוזמה חדשה: פעילים בעבודה עמלים להביא לחיבור בין מפלגתם לכחול לבן לקראת הבחירות הקרובות ולכונן לאחר הבחירות סיעה משותפת בכנסת.
את המהלך מוביל משה בן עטר, פעיל המפלגה וציר בוועידת העבודה, בעבר מנכ"ל המועצה הציונית בישראל. הוא אמר: "אני מנסה להניע את המהלך ומשוחח עם בכירים בכחול לבן. אתמול קיימתי סדרה של שיחות בכנסת ושוחחתי עם גורמים שונים בטלפון. זו יוזמה פרטית, אבל יש לה הרבה תומכים.
 
"הכוונה היא לחיבור שבו המפלגות שומרות על עצמאותן אבל רצות כגוש אחד בבחירות-  ובכנסת הבאה מקימים סיעה משותפת, בדומה לרשימת המחנה הציוני, שבה היו שותפות התנועה בראשות ציפי לבני והעבודה", הוסיף. לדבריו, לחיבור בין העבודה־גשר למחנה הדמוקרטי אין סיכוי בשל התנגדות ראשי העבודה וחלקים מרכזיים מקרב פעיליה. לכן חיבור בין העבודה־גשר לכחול לבן הוא צו השעה. 

בני גנץ. צילום: פלאש 90

 

חיבור כזה, הדגיש בן עטר, יחזק את הגוש, ישפר את סיכויי המחנה הדמוקרטי לשרוד את אחוז החסימה ויאפשר גם לעבודה־גשר לשרוד פוליטית.
אחת התומכות במהלך היא אמילי מואטי, מועמדת העבודה לכנסת, שאמרה: "מכיוון שראשי מפלגת העבודה החליטו לא לחבור לדמוקרטית, נשארה אפשרות אחת והיא לחבור לכחול לבן. גנץ יצטרך להחליט אם הוא חושש מציר האוזר־הנדל ומפסיד מפלגה אחת משמאל או שהוא משלב את אנשי הסיעה ברשימה, מרוויח עוד 4 מנדטים ומשחרר את השמאל להצביע לשמאל שנשאר".
 
יו”ר העבודה־גשר ח”כ עמיר פרץ אמר אתמול במהלך סיור במגידו: “אנו יוצאים לחודש של הסתערות על כל מקום ופינה. בעוד חודש נבחן את המצע ונשקול את הדברים מנקודת מוצא אחת - מה עוזר לנו להחליף את נתניהו, ומה יעזור להגדיל את הגוש”.