יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין הודיע הבוקר (שישי) כי מפלגתו לא תרוץ במערכת הבחירות הבאה. "'זהות' לא תתמודד במועד ג'. במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה. היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. 
הוא כתב: "מה תעשה זהות במועד ג'? "דע מאין באת ולאן אתה הולך", נאמר במקורותינו. אם נבין מה היה סוד קסמה של זהות במועד א', והיכן נכשלנו במועד ב', נוכל לקבוע את דרכנו במועד ג'. אז מה היה הקסם במועד א'? הקסם היה בזה שהעברנו את הדיון למרחב האמיתי שבו הוא צריך להתנהל – דיברנו על הבעיות האמיתיות, העברנו את הדיון למרחב הזהות. אתם מבינים? הימין והשמאל כבר לא מגדירים את הזהות שלנו – מישהו יודע להגיד באמת מי יותר ימני או שמאלני – נתניהו או גנץ?".

"המחנות שהשניים הללו מייצגים מוכנים לויתורים טריטוריאליים באותה מידה, שניהם מדברים כיום על סיפוח בקעת הירדן באותה מידה ותקועים מול שאלת עזה ואיראן – בדיוק באותו חוסר אונים. אז על מה הויכוח? על נקיון כפיים? נו באמת, כמעט כל ראשי הממשלה שהיו כאן מאז 67, חטאו הרבה יותר מנתניהו. האם אתם מצליחים להיזכר באיזה ציוץ תקשורתי – שלא לדבר על פתיחת חקירה מול המיליונים שנשפכו סביב חייו הפרטיים של שמעון פרס?".
"במועד א', זהות עשתה בדיוק את מה שליברמן השכיל לעשות במועד ב' – אבל מהכוון ההפוך. אנחנו לא נקבור שוב את היהלום שלנו בביצה הטובענית של מרחב הימין והשמאל. אנחנו כאן בשביל עם ישראל לא בשביל הפוליטיקה. כשיבשילו התנאים בהם הפוליטיקה תשרת את בשורתנו במקום לקבור אותה – נשוב ונשתמש בה. בינתיים נשקם את התנועה וגם את עצמנו".
כזכור, אתמול הודיע פייגלין כי ההסכם שגובש בינו לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לחבירת מפלגתו לליכוד בוטל בעקבות פיזור הכנסת ה-22. "משלא הוקמה ממשלה ופוזרה הכנסת, פג תוקף ההסכם שחתמתי עם ראש הממשלה וזהות צריכה להחליט כיצד לפעול במועד ג'".