מחאה נגד קווי השבת: שישה בני אדם נעצרו היום (שבת) בבני ברק, לאחר שהפגינו נגד אוטובוס השבת. המפגינים הפרו את הסדר הציבורי וירדו לכביש ראשי במטרה לחסום אותו. שוטרים שהגיעו למקום פעלו כנגד חסימת הצירים. 



בתוך כך, אתמול בערב נעצרו עשרה מפגינים בבני ברק, כאשר ניסו לחסום כבישים ואף תקפו שוטרים. מהמשטרה נמסר כי "לא תותר כל הפרת סדר. משטרת ישראל תפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא".



לפני כחודש, התייחס לראשונה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפעילות התחבורה הציבורית בשבת. בדברים שפורסמו בעיתון המודיע כותב ליצמן כי "תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה".

"מדובר בזעזוע עצום של שומרי תורה ומצוות ושל אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקדשי ישראל, רמיסת הסטטוס קוו, והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים חינם בכוונה תחילה", כותב עוד ליצמן, "הנציגות החרדית רואה בכאב גדול את ניצול תקופת ממשלת המעבר בה אין יכולת ממשית לתקן חוקית את הפירצה הקשה, במטרה לגרוף הון פוליטי על גב השבת קודש שכבודה נפגע בפרהסיה. ברור שלא נאפשר לתופעה חמורה הזאת להתרחב שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך השנים".

גם נהגי המוניות יצאו נגד המיזם בטענה ל"תחרות הוגנת": "אנשים תמיד ילכו לאן שלא משלמים. אבל בנו, האנשים שצריכים את הפרנסה הזאת, צעד כזה מאוד פוגע", אומר עופר גוזמן, חבר הוועד המנהל של ארגון ועד הנהגים. "אני נוהג באזור גוש דן", מספר גוזמן. "בשבועיים האחרונים מרגישים ירידה בנסיעות. הנהגים מסתובבים, שורפים דלק, ההוצאות פר קילומטר יחסית להכנסות עולות. ממש מרגישים ירידה בנוסעים. זה פשוט קטסטרופה. יש נהגים עם משכנתה על הראש, התחייבויות. הוצאות של מונית הן 6,000־7,000 שקלים בחודש. זה טיפולים במוסך, תשלום על מספר, הלוואה מהבנק כדי לקנות את המונית".