גורמים בימין החדש אמרו היום (ראשון) למעריב כי "רק אם נרוץ עצמאית, הגוש יוכל להגיע ל61 מנדטים. זה בתנאי שנתניהו לא יערוך את המשתה המסורתי שלו לקראת סוף הקמפיין. קיבלנו מסר מבלפור שהפעם זה לא יקרה".



בתוך כך, הודיעה היום יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט על פתיחת מפקד ארצי ואמר: "אני מזמין את כל עם ישראל לקחת חלק בבשורה של "הימין החדש", שמאמין ביהדות מקרבת, בחירות האדם ובמדיניות ביטחון תקיפה לצד שמירה על שטחי ארץ ישראל". המתפקדים ישלמו דמי חבר לשנתיים בסך 60 ש"ח ובהתאם יקבלו תעודת מתפקד שתקנה להם חברות רשמית בתנועה.



כזכור, אתמול צייץ בנט, בחשבון הטוויטר שלו שהימין החדש תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי: "‏תנועת הימין החדש מתמודדת באופן עצמאי כמפלגה לאומית ממלכתית, של כל העם. מה אנחנו: יד קשה מול האויב הערבי, יהדות מקרבת ללא כפייה, אחדות בעם, חירות האדם, ריסון ועדי השאלטר הכוחניים, חיזוק בעלי העסקים והעצמאיים, ריסון אקטיביזם משפטי ,לא מוסרים שטח ארצנו וריבונות. הצטרפו!".




שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין אתמול לפגוש את העיתונות בערוץ 12 והתייחס לאיחודים בימין לקראת סבב הבחירות השלישי: "לכל אורך הדרך התנגדתי לפיצולה של הציונות הדתית. צריך ללמוד מטעויות העבר, מסבב א' כשרצנו בשני ראשים, והימין החדש לא עבר. אם זה לא היה קורה היינו כבר שנה בתוך ממשלת ימין מתפקדת ומצוינת. הציונות הדתית צריכה ללכת ביחד. אני חושב שצריך לפנות לציבור ולשאול אותו מי הוא רוצה שיעמוד בראשו. אני מעמיד את עצמי לבחירה. יש לי הערכה לרב רפי, הוא נקרא לדגל בידי ועדה במצב של משבר כשבנט ושקד נטשו. כדי להחזיר את האמון צריכה להיות מפלגה אחת פתוחה להצבעת הציבור. לא מפנה אצבע מאשימה לאנשים אחרים".

.