ברגע האחרון לפני תום 2019, ממשלת ישראל מבקשת ומעניקה לעצמה, זו הפעם השנייה, ארכה של שנה, עד סוף 2020, בהנגשה לנכים ולאנשים עם מוגבלויות בכלל של מבני הממשלה ושלוחותיהם ברחבי הארץ. בכך מנצלת הממשלה את העובדה שהכנסת שוב פוזרה לפגרת בחירות ואין מנגנון פיקוח ובקרה שיאלץ אותה לעמוד ביעדים שהיא עצמה התחייבה אליהם. מי ששוב משלמים את המחיר הם מאות אלפי אזרחים עם מוגבלויות. 
החוק הממשלתי עצמו קבע כי עד לסוף החודש יסיים מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר את ההנגשה, אך במינהל בחרו להאחז בסעיף בחוק הקובע כי בנייני ממשלה לא נגישים שלא ניתן לבצע בהם התאמות במסגרת הזמן והתקציב, יפונו מפעילות ממשלתית ומיקומם יועתק, ועד אז הם אינם חייבים בהנגשה מלאה אלא בהנגשה חלופית זמנית. 
עם זאת, מדובר ב־151 מבנים בלבד שטרם נמצאה להם חלופה מתוך 761 מבני ממשלה שהנגשתם לנכים טרם בוצעה. מדובר ביותר ממחצית המבנים שהממשלה התחייבה להנגיש עד סוף השנה האזרחית הנוכחית מתוכם הונגשו עד כה רק 705. בין מאות השירותים שהנגשתם שוב תתעכב ניתן למצוא תחנות משטרה, בתי משפט, מתקני תחבורה ציבורית, סניפים של משרד הרישוי, מכללות ואפילו מעונות רווחה שבהם אין דרכי גישה וחניות לרכבי נכים או כסאות גלגלים, מעליות, מעברים רחבים או שירותי נכים. 

בעמותת "נגישות ישראל" מביעים זעם על הסחבת. יובל וגנר, יו"ר ומייסד נגישות ישראל, אומר ל"מעריב": "הממשלה מפקירה מיליון וחצי איש עם מוגבלות, זו שערורייה שהמדינה פותרת את הבעיה על ידי זה שהיא מאריכה לעצמה את הזמנים שוב ושוב. בהצעה המדינה אינה מתכננת לסיים את ההנגשה בשנה הקרובה, כך שכבר ברור שייקח לה עוד שנתיים לפחות. ובינתיים אנחנו, מליון וחצי אנשים מוגבלות וקשישים, ממשיכים לסבול ממבני ממשל לא נגישים".