יותר מ-80 נשים שונות בהוליווד האשימו אותו בתקיפת מין או הטרדה - אבל מבחינת הארווי ויינשטיין, נשים בכלל צריכות להודות לו. התוקף הסדרתי, לכאורה, והמפיק ההוליוודי לשעבר, סיפר ל"ניו יורק פוסט" בראיון כי הוא צריך "טפיחה על השכם על יחסו לנשים", ולהיזכר כאדם שעשה יותר מקצועית עבור נשים מאשר על גבר בהיסטוריה, ולא בגלל ההאשמות "הנבזיות" נגדו.



אחד האנשים החזקים והמשפיעים בהוליווד, לשעבר, נשמע מבולבל ומחוסר קשר למציאות בראיון, כשהוא מתרברב בחוזה היוקרתי שהשיג עבור גווינת' פאלטרו, אחת מהקורבנות הידועות שלו.



"אני הפקתי יותר סרטים שבוימו על נשים ונעשו על נשים מאשר כל קולנוען אחר, ואני מדבר על תקופה של לפני 30 שנה", אמר הקולנוען בן ה-67 שמואשם בתקיפה מינית ואונס. "אני לא עשיתי את זה עכשיו, כשזה באופנה. אני עשיתי את זה ראשון, הייתי חלוץ! כל העבודה שלי נמחקה בגלל מה שקרה".






כזכור, ביום רביעי האחרון, לאחר מאבק משפטי שנמשך כשנתיים, הארווי ויינשטיין והועד המנהל של חברת ההפקות שברשותו, הגיעו להסדר בסך 25 מיליון דולר מול קורבנותיו, כך דווח ב"ניו יורק טיימס". שחקניות ועובדות לשעבר האשימו את מפיק העל בשורה של עבירות מין חמורות, הנעות בין התנהגות מינית בלתי ראויה, תקיפה מינית ואונס. המתלוננות יחלקו ביניהן את כספי ההסדר, יחד עם תובעות פוטנציאליות נוספות, שייתכן ויצטרפו בהמשך.

ההסדר, שעתיד להביא לקץ תביעות אזרחיות עתידיות דומות נגד ויינשטיין ונגד חברת ההפקות בבעלותו, מחייב את אישור בית המשפט, כמו גם אישורם הסופי של כלל המעורבים והמעורבות בפרשה. במסגרת ההסדר, מעבר לכספים שיועברו למתלוננות, ויינשטיין, שחברתו מצויה בעיצומם של הליכי פשיטת רגל, צפוי לשלם גם לנושי החברה. המפיק לא ישלם על ההסדר מכיסו, והוא ישולם בידי חברות הביטוח המייצגות אותו ואת חברת ההפקות שלו. ממעבר לכך, העסקה לא תחייב את המפיק להודות בעבירותיו, כך מסרו עורכי הדין שהיו מעורבים בהליכי המשא ומתן. הסכום הכולל שישלם ויינשטיין, שיעמוד על 47 מיליון דולר, אמור לסתום את הגולל על כלל מחויבויות החברה שעמד בראשה.יותר מ-12 מיליון דולר, כרבע מסך חבילת הההסדרה עליה הוסכם, יועברו בחלקם לצורך כיסוי הוצאתיו המשפטיות של ויינשטיין.

מבחינת הסתבכויותיו החוקיות, חברי הועד המנהל של החברה שעמד בראשה יתנערו מכל התחייבות חוקית עתידית, וכלל המתלוננים יבטלו את טענותיהן כלפי וינשטיין וכלפי מנהלים נוספים בחברתו. משפטו של ויינשטיין, המואשם בתקיפה מינית של שתי נשים, ייערך במנהטן בתחילת ינואר. בעוד העמדתו לדין תפסה תשומת הלב תקשורתית וציבורית נרחבת, הליכי המשא ומתן מול תובעיו הרבים נותרו דיסקרטיים, ומקבלים התייחסות רק עתה.