הקידמה ממשיכה לסייע לאנשים על הספקטרום האוטיסטי. קבוצה של מספר סטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית אשקלון בראשות הד"ר אסתר דוד, נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח רובוט שיזהה רגשות ויקל על אוטיסטים בפיענוח הכוונות של בני שיחם.



פיתוח הרובוט החדשני נעשה במשותף עם סטודנטים מהאוניברסיטה הלאומית של טיוואן (NTU), בליווי אנשי אקדמיה ומומחי מחשבים מטיוואן. הוא נעשה בביקור שערכו לאחרונה הסטודנטים מאשקלון באוניברסיטה בטיוואן.



ד"ר רות דוד מסבירה את התהליך: "אדם עם אוטיזם נעמד מול הרובוט ואומר משפט מסוים. הרובוט מקליט, מנתח את המשפט, ולאחר הניתוח אומר לאדם המוקלט האם המשפט שלילי, חיובי או ניטראלי".



הרובוט המתוחכם נמצא בשלבי פיתוח אחרונים והסטודנטים מתכננים לשוב לטיוואן בקרוב ולשדרג עוד יותר את התוכנה, כך שתדע לנתח דו-שיח ולסייע לבעלי צרכים מיוחדים להבין את חבריהם במהלך הדיאלוג איתם.



שמעון זוזוט (25), סטודנט במכללה האקדמית אשקלון שמעורב במיזם: "המטרה שלנו היא להיעזר בטכנולוגיה ככלי יעיל לקידום החברה. הרובוט נועד לשפר תקשורת בין-אישית בעזרת אינטראקציה ידידותית למשתמש. המודל הבסיסי כבר קיים. אני מקווה שנמשיך לשדרג את הרובוט, כך שיוכל לסייע לאוכלוסייה רחבה כבר בעתיד הקרוב".



נוי חדד (23), סטודנטית נוספת שהייתה מיוזמי הפרויקט, מוסיפה: "מה שדחף אותנו לעסוק בנושא החשוב הזה, זו דווקא העובדה שמדובר בפיתוח חברתי שהעיסוק בו נמצא בשוליים. הפרויקט נוגע באוכלוסייה מאוד ספציפית, ולכן גם הרווח הפוטנציאלי, לפחות בהיבט העסקי, הוא לא גבוה. חברות מסחריות לא נוטות להשקיע זמן ומשאבים בפרויקטים כאלה, שלא מניבים רווחים. דווקא משום כך, כל כך חשוב לפתח טכנולוגיות כאלו שיש בהן תרומה משמעותית לחברה".