עירית בוצין, תושבת צפון הארץ, נתקלה בסיטואציה מורכבת בעת שהייתה בדרכה לבסיס בו היא משרתת. במהלך נסיעה מתל אביב לאשקלון, כך לפי פוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק האישי שלה, נתקלה בנוסעת ממוצא אתיופי שעלתה לאוטובוס וביקשה להתיישב על יד צעירה, בת גילה של עירית. "נסעתי כל הבוקר הלוך חזור לבסיס. שמעתי מוזיקה ושקעתי במחשבות. חשבתי שהיה לי יום רע, אז חשבתי. ראיתי אישה אתיופית שנכנסת לאוטובוס ונעצרת ליד המושב שלי" פתחה עירית את הפוסט המפרט אודות המקרה. 



הנוסעת שוחחה עם צעירה שישבה במקביל לעירית, כשלידה מושב פנוי. לאחר שהבינה כי משהו לא כשורה בשיחה בין השתיים, הורידה עירית את האזניות בהן השתמשה על מנת להקשיב לשיחה. היא הופתעה לשמוע כי הצעירה מתבטאת כלפי הנוסעת באופן גזעני וחמור. לדבריה, הצעירה גיחכה נוכח בקשת הנוסעת וסירבה לאפשר לה להתיישב לידה, בטענה שהיא "אלרגית לריח שלה". התקרית לא עברה בשקט, ונוסעים שהיו במקום מיהרו לגנות את דברי הצעירה, ולהזכיר לה שהיא נמצאת במקום ציבורי. 





נסערת מהסיטואציה, פנתה עירית לרשתות החבריות וסיפרה על השתלשלות האירועים. "זה סיפור של עדה שלמה, שבסך הכל רוצה להרגיש שווה. לא יחס מועדף, רק להיות חלק, לא משהו נרדף. איך זה יכול להיות שדברים כאלו עוד קורים? חשבתי שכולנו מתעסקים בדברים גדולים כמו בחירות שלישיות, מצב ביטחוני, שכחנו כבר איך להתנהג אחד לשני?", כתבה עירית בפוסט בפייסבוק, שזכה לתשומת לב ציבורית ושותף עשרות פעמים. לפי הכתוב בפוסט, הסיטואציה הסתיימה דווקא באקט מחאתי, כאשר הנוסעת התיישבה ליד הצעירה עד שהגיעה ליעדה.