אקזיט ענק להייטק הישראלי: חברת "אינטל" העולמית הודיעה היום (שני) כי רכשה את "הבאנה לאבס" (Habana Labs), חברה ישראלית המפתחת מאיצי למידה עמוקה הניתנים לתכנות עבור מרכזי נתונים תמורת סכום של 2 מיליארד דולר.



שילוב החברות מחזק את קו מוצרי הבינה המלאכותית של אינטל ומאיץ את מאמציה בשוק שבבי הבינה המלאכותית, הנמצא כיום בשלביו הראשונים וצומח במהירות. אינטל צופה כי עד 2024 יצמח שוק זה ליותר מ-25 מיליארד דולר.



"הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות לכל צורכי הביצועים – מקצה הרשת החכמה עד למרכז הנתונים", אמר נבין שנוי, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת פלטפורמות הנתונים באינטל". הבאנה תזניק את היצע הבינה המלאכותית שלנו למרכזי נתונים עם משפחת מעבדי טריינינג עתירי ביצועים וסביבת תכנות מבוססת תקנים שתתמודד עם עומסי העבודה המתפתחים בבינה מלאכותית".



אסטרטגיית הבינה המלאכותית של אינטל מושתתת על האמונה שרתימת עוצמת הבינה המלאכותית לשיפור תוצאות עסקיות מחייבת תמהיל רחב של טכנולוגיה – הן חומרה והן תוכנה – כמו גם תמיכה רחבה של האקוסיסטם. כיום, פתרונות הבינה המלאכותית של אינטל מסייעים ללקוחות להפוך נתונים לערך עסקי ומפיקים הכנסות משמעותיות לחברה. ב-2019 צופה אינטל שהכנסותיה מבינה מלאכותית יעלו על 3.5 מיליארד דולר, גידול של יותר מ-20% משנה לשנה. יחד, אינטל והבאנה יכולות להאיץ את פיתוח מוצרי ה-AI הטובים מסוגם למרכזי נתונים ולספק מענה לצרכים המתפתחים של הלקוחות.



שנוי הוסיף כי "אנו יודעים שלקוחות מחפשים יכולת תכנות קלה בפתרונות AI שנבנו למטרות ספציפיות, וכן ביצועים מעולים הניתנים להרחבה, ישימים למגוון עומסי עבודה וטופולוגיות של רשתות עצביות. לכן אנו נרגשים לצרף אלינו צוות AI ברמה של הבאנה, בעל ניסיון ביצוע מוכח. הקניין הרוחני והמומחיות המשולבים של שתי החברות יספקו ביצועי מחשוב ויעילות ללא תחרות לעומסי AI במרכזי הנתונים".



אקזיט ענק בהייטק הישראלי. "האבנה לאבס". צילום: יח"צ
אקזיט ענק בהייטק הישראלי. "האבנה לאבס". צילום: יח"צ



הבאנה תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית עם הצוות הניהולי הקיים שלה ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל (Intel’s Data Platforms Group), הקבוצה האחראית לקו רחב של טכנולוגיות AI למרכזי נתונים. שילוב החברות יספק להבאנה גישה למשאבי AI של אינטל, כולל למשאבים משמעותיים של אינטל שנבנו בשלוש השנים האחרונות, עם מומחיות מעמיקה בתוכנת AI, אלגוריתמים ומחקר, שיאפשרו להבאנה להתרחב ולהאיץ את פעילותה.



יו"ר הבאנה, אביגדור וילנץ, הסכים לשמש כיועץ בכיר ליחידה העסקית, כמו גם לאינטל. הבאנה תמשיך לפעול מישראל שבה גם יש לאינטל נוכחות משמעותית והיסטוריית השקעות ארוכה. אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל, השקיעה בהבאנה עוד לפני עסקה זו. עורכי הדין ברק פלאט, עזרא גרוס ובן סנדלר, ממשרד יגאל ארנון ושות', ייצגו את אינטל בעסקה.



"אנו בני מזל להכיר את אינטל ולשתף עמה פעולה הודות להשקעתה בהבאנה, ונרגשים להצטרף רשמית לצוות של אינטל," אמר דויד דהן, מנכ"ל הבאנה. "אינטל הקימה צוות AI עם אנשים ויכולות ברמה עולמית. אנו נלהבים לשתף פעולה עם אינטל בהאצת והרחבת פעילותנו. יחדיו נספק ללקוחות עוד חדשנות בבינה מלאכותית, ומהר מתמיד".