דרמה בעולם התעופה: לראשונה זה יותר מ-20 שנה, חברת בואינג הודיעה כי היא מפסיקה לייצר דגם של מטוס. מדובר במטוס ה-737MAX, שייצורו יופסק בחודש הבא בעקבות שתי התרסקויות קטלניות של שני מטוסים באוקטובר 2018 ובמרץ. החברה הודיעה הלילה (שלישי) כי לא תפטר עובדים בעקבות ההחלטה, אך עלולות להיות לה השלכות על האספקה של מטוסי החברה בעולם ועל הכלכלה האמריקאית. 

ההחלטה הדרמטית התקבלה בתום יומיים של דיונים במועצת המנהלים של החברה ולאחר שרשות התעופה האמריקאית (FAA) סירבה להחזיר את המטוס לשירות לפני 2020. מטוסי הבואינג 737MAX קורקעו בכל העולם מאז חודש מרץ לאחר שתי התרסקויות תוך חמישה חודשים באינדונזיה ובאתיופיה, שגבו את חייהם של 346 בני אדם. בעקבות הקרקוע, הפסידה החברה 9 מיליארד דולר עד כה. 
החברה לא הודיעה כמה זמן תימשך השבתת קו הייצור, והגישה כי זה תלוי ב-FAA. רשות התעופה לא הגיבה למה שהיא מכנה "החלטה עסקית" של בואינג, אך תמשיך לעבוד עם הגופים המקבילים בעולם כדי לבחון הצעות לשינויים במטוס. "הדבר החשוב ביותר עבורנו זה הבטיחות, ולא קבענו לוח זמנים לסיום העבודה", אמרו ברשות. 

בשבוע שעבר הודיעה התעשייה האווירית כי בבדיקות איכות שביצעה לאחרונה התגלו "אי סדירים" בייצור חלק שהותקן במספר ממטוסי 737 שהוסבו למטוסי מטען. לפיכך, בתעשייה האווירית ממליצים למפעילי 47 המטוסים שלא להטיסם עד שתתקבל תוצאת הבדיקה על ידי רשות התעופה האזרחית לישראל.

חברת התעופה האוסטרלית קאנטאס מסרה בתגובה כי היא הוציאה ארבעה מטוסי 737 מחוץ לשירות. מהחברה האוסטרלית נמסר כי התעשייה האווירית הסבה את ארבעת המטוסים 737-300 ממטוסי נוסעים למטענים עבורם בשנת 2006. עוד נמסר כי החלק המושפע הוא מחסום קשיח בקדמת תא המטען המהווה גורם בטיחות נוסף, המפריד בין בטן המטוס לתא הטייס. הוא הותקן במהלך ההמרה ממטוס נוסעים למטוס תובלה ולא היווה חלק מייצור המטוס, ולכן הוא אינו חלק ממערכות קריטיות הטיסה.