שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע היום (שלישי) כי בחר במשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, במקומו של הפרקליט היוצא, שי ניצן. ההחלטה מגיעה למרות חילוקי הדעות מול היועמ"ש מנדלבליט על סמכותו של השר לקבוע את זהות המחליף. "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה", כתב השר אוחנה.


אוחנה המשיך וכתב כי "סעיף 23א (ב) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשע"ט – 1959 מורה כך: "נתפנתה משרתו של נושא משרה או נבצר ממנו להשתמש בסמכותו או למלא את תפקידו, רשאי השר שעם משרדו נמנית המשרה (בסעיף זה – השר), בהתייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים".

עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג. קרדיט: יהונתן שאול

 

"כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות", אמר עוד, "ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות".
"החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא. אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".
 
בין השר אוחנה ליועמ"ש מנדלבליט נרשמו חילוקי דעות סביב המינוי, כאשר מנדלבליט טען כי בידיו הסמכות לקבוע את זהות מ"מ פרקליט המדינה בזמן כהונתה של ממשלת מעבר. מנדלבליט ביקש למנות לתפקיד את המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר.