התגובות הראשונות הגיעו: הסרט המסכם את הסאגה האחרונה של "מלחמת הכוכבים", התשיעי בסדרה (לא כולל ספין-אופים שונים), הנושא את השם "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" הוצג בהקרנת טרום בכורה בלוס אנג'לס - והמעריצים יוצאים מגדרם.



השחקנים ואנשי הצוות של הסרט, כולל דייזי רידלי, ריצ'רד אי גראנט וג'יי ג'יי אברמס, הגיעו לאירוע החגיגי, בו הסרט הוקרן לראשונה בפני הקהל. מספר ימים לפני שהביקורות הרשמיות יתפרסמו, מעריצי הסדרה ברי המזל, שהצליחו להשיג כרטיס לאירוע פרסמו את תגובותיהם ברשתות החברתיות.





ניתן לומר כי התגובות לסרט היו ברובן חיוביות, אך היו גם כאלו שנותרו מאוכזבים. אלו שמשבחים את הסרט הצהירו שהוא הסרט הכי "מלא תקווה" מבין שלושת הסרטים האחרונים, ויחד עם זאת כינו אותו "אפל ומפחיד".



מגיש הטלוויזיה האמריקאי, ג'ייק המילטון כתב: "אני סוגד לסרט הזה". ברנדון דייוויס מאתר ComicBook.com שיבח את הסרט ואת פיתולי העלילה שלו, וכתב: "סרט גדול ומלא הפתעות, ובמילים של לוק סקייווקר: 'זה לא הולך ללכת כמו שאתה חושב'".

חובבת "מלחמת הכוכבים" ומייסדת קבוצת המעריצים "הלגיון של ליה", ג'נה בוש, כתבה: "מפוצץ את המוח! מעולם לא הייתי מרוצה כל כך מסרט. זה סוף עידן, שעשה צדק עם זיכון 'מלחמת הכוכבים' באופן שלא דמיינתי שהוא יכול".
עם זאת, עורך הקולנוע ברנד אריק אייזנברג כתב כי על אף שיש בסרט יש "אלמנטים טובים", יש בו יותר "גורמים מאכזבים".